A két, mobiliparban érdekelt vállalat együttműködése első pillantásra furcsa társulásnak tűnik, hiszen mindketten ugyanazon a piacon versenyeznek. A Nokia hálózatfejlesztésben szerzett tapasztalata viszont vonzó tudást jelent a kínaiaknak, ezért a megállapodás nem csupán a "létfontosságú mobiltelefonos kommunikációs standardok" egymással való megosztására terjed ki. A két vállalat emellett a jövőben együtt fog működni nagykapacitású, alacsony energiaigényű adatközponti és webszolgáltatói megoldások létrehozásában, illetve a Nokia IP routingja köré épülő új FP4 hálózati processzorára alapuló termékek és szolgáltatások fejlesztésében.
Megállapodásuk kapcsán mindkét fél reméli, hogy a mostani egyezséget a jövőben kiterjeszthetik más területekre is. Számos szegmensben tudna együttműködni a két vállalat, az említettek között ott van a dolgok internete (ahonnan az Intel egyébként éppen most fúj visszavonulót), a virtuális/kiterjesztett valóság területe és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések. A Nokia a megállapodással pedig kihasználhatja a Xiaomi – jelentős részben az alacsony eladási áraival elért – erős ázsiai jelenlétét és márkaimidzsét, valamint az IoT-ben való jártasságát. A távol-keleti vállalat beszámolója szerint Mi Ecosystem IoT platformján már több mint 60 millió kapcsolódó eszközt regisztráltak, napi szinten pedig több mint 8 millió eszköz csatlakozik.
A finnek tanultak hibáikból, és nem hanyagolják el fejlesztéseiket. Ennek részeként májusban egy helyre költözött Budapesten a Nokia Networks Magyarország több mint kétezer fős fejlesztő és adminisztrációs csapata. A budapesti bázis a finn cég 5G-s kutatásainak is az egyik központja, de az új épületben helyet kapott az anyavállalat alapkutatásaival foglalkozó központja, a Nokia Bell Labs egy részlege is. Itt készül például a Nokia Cloud Application Manager, amely – a fejlesztéstől a bevezetésen át a karbantartásig – a távközlési alkalmazások életciklusának több szakaszában is platformsemleges támogatást nyújt. A felhőalapú rendszer abban segíti a mobilszolgáltatókat, hogy egyszerű és gazdaságosan kezelhessék a hirtelen megugró kapacitásigényeket, például az újévi üzenetdömpinget, illetve a katasztrófahelyzetekben vagy nagy tömegeket vonzó fesztiválokon megnövekedett terheléseket.