A Huawei idén áprilisban bejelentett prémium kategóriás termékéből már a piacra dobását követő hat héten belül több mint 2,6 millió darabot kézbesítettek, a P9 az azóta eltelt nyolc hónapban – elsősorban kiváló, a Leicával közösen tervezett duál kamerájának és teljesítményének köszönhetően – is megőrizte népszerűségét a fogyasztók és szakértők körében. A készüléket augusztusban az EISA (European Imaging and Sound Association) a 2016-2017. év legjobb fogyasztói okostefonjának választotta, míg a 2016-os CES Asia-n a legjobb személyi számítástechnikai eszköz díját nyerte el a P9.
A P9 és a P9 Plus, valamint a Mate 8 és a Mate 9 készülékek értékesítési volumenének köszönhetően a Huawei jelentőset lépett előre a globális okostelefon piacon. A vállalat piaci részesedése mára harminc országban meghaladja a 15 százalékot, húsz országban pedig 20 százalék fölé emelkedett, továbbá a vállalat jelentős áttörést ért el többek közt a kulcsfontosságú brit, francia és német piacokon. A Huawei fogyasztói üzletágának pénzügyi eredménye 2016 első félévében megközelítette a 77,4 milliárd kínai jüant, amely 41 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest, a növekedés mértéke a Kínán kívüli piacokon 1,6-szor nagyobb volt, mint az anyaországban.