A Huawei márka növekvő befolyását jól tükrözi a vállalat stabil bevételnövekedése, amely részben a fogyasztói üzletágnak köszönhető. 2011 és 2015 között a Huawei összetett éves növekedési üteme 18 százalék volt, és tavaly a vállalat bevétele elérte a 395 milliárd jüant (60,8 milliárd dollár). Ebből a fogyasztói üzletág része összesen 129.1 milliárd jüan (19,36 milliárd dollár) volt, amely 72,9 százalékos növekedést jelent a 2014-es értékhez képest. A vállalat bevételei az idei év első felében is dinamikusan nőttek és jóval az előzetes várakozásokon felül alakultak: a Huawei három üzletágainak (vállalati, fogyasztói és carrier) összesített globális árbevétele 2016 első felében meghaladta a 36 milliárd dollárt. Tavaly a Huawei 108 millió okostelefont szállított világszerte, amely az azt megelőző évhez képest 44 százalékos növekedést jelent.
A Huawei „carrier” üzletága négy kulcsterületen kínál innovatív megoldásokat a telekommunikációs szolgáltatók számára: üzleti, operációs, architektúra és hálózati területeken. A vállalat olyan csúcstechnológiák fejlesztésén dolgozik, mint az 5G vagy az Internet of Things (IoT), amely a jövőben várhatóan számos iparágban átalakítja majd a telekommunikációs szolgáltatók szerepét.
A Huawei vállalati (enterprise) üzletágát is dinamikus növekedés jellemzi, a nyílt rendszerek fejlesztésének és az ügyfelekkel és partnerekkel való együttműködésnek köszönhetően. Ennek eredményeként a Huawei innovatív termékei és megoldásai igen sikeresek a vállalatok körében, felhő alapú számítástechnikai, tárhely és SDN termékeit, Safe City és Electric Power IoT megoldásait széles körben alkalmazzák olyan szektorokban, mint a pénzügy, az energiaellátás, a közlekedés, a közbiztonság, az oktatás vagy a média.
A Huawei fogyasztói üzletága továbbra is stabil globális növekedést mutat, olyan csúcstermékei, mint a P9, a Mate 8 vagy a Honor V8 okostelefonok, valamint a vállalat első 2-az-1-ben készüléke, a MateBook, nagy sikernek örvendenek világszerte. A Huawei közel 30 országban lett a legnagyobb mobil eszköz márkák egyike.
A Huawei éves bevételének több mint 10 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, világszerte működtetett 16 K+F központjában. Ezek között található a Huawei Esztétikai Kutatóközpontja Párizsban, valamint legújabb kutatás-fejlesztési központja, a legendás kameragyártó Leicával közösen létrehozott Max Berek Innovációs Labor a németországi Wetzlarban. A Huawei emellett elindított egy 1 milliárd dolláros Fejlesztői Támogató Programot (Developer Enablement Program), amellyel partnereit és alkalmazásfejlesztőket segít.