A Quocirca piackutató cég kutatásának eredményei alátámasztották, hogy az Epsonnak érdemes az üzleti piacokon terjeszkednie környezetkímélő eszközeivel, hiszen a legtöbb európai vállalat még nem fektetett be a fenntartható technológiai megoldásokba. A felmérést 2016 áprilisában és májusában készítették el mintegy 500 európai szervezet IT beszerzőjének megkérdezésével és aktualitását az a vállalatokra nehezedő nyomás adja, amit az öko-innovációs fejlesztések felé támasztott elvárások jelentenek.
Az Epson elnöke, Minoru Usui a kutatás kapcsán elmondta: „Gyártóként a fenntarthatóságra irányuló törekvéseink sokkal messzebbre mutatnak annál a technológiánál, amely lehetővé teszi a termékek környezeti hatásának csökkentését. A kutatásból látszik, hogy a fenntartható jövő csak abban az esetben valósulhat meg, ha azt az üzleti környezet is támogatja. Az Epson alapjaiban szeretné megváltoztatni a vásárlóinak hozzáállását azzal, hogy olyan készülékeket és szolgáltatásokat kínál nekik, amelyek hozzájárulnak egy hatékonyabb és élhetőbb jövő megteremtéséhez.”
A fenntarthatósággal és a költséghatékonysággal kapcsolatos elvárások ellenére a kutatásból az derült ki, hogy az európai vállalatok csupán 23%-a van tisztában az energiahatékony technológiákban rejlő lehetőségekkel. Feltűnő a különbség a nagyvállalatok és a KKV-k között, hiszen míg az előbbiek 74%-a tekint prioritásként a fenntarthatóságra, addig a kis- és középvállalatok esetében ez az arány csupán 33%. A nagyvállalatok (39%) sokkal inkább használnak energiahatékony IT megoldásokat a kisebb cégekhez képest (8%), amelyek a költségekre, mint fő akadályozó tényezőre hivatkoznak ebben a kérdésben.
Rob Clark, az Epson ügyvezető alelnöke kiemelte: „A lézernyomtatók tintasugaras készülékekre cserélésével akár 96%-os energiamegtakarítás is elérhető, 92%-kal csökkenthető a vállalat széndioxid kibocsátása, valamint 95%-kal a hulladéktermelés. Azaz nem csak költséghatékonyságot, hanem energiahatékonyságot is kínálunk.” A válaszadók több mint fele (56%) állította, hogy terveik között szerepel a tintatartályos nyomtatóra való átállás a következő 12 hónap során.
Minoru Usui hozzátette: „Technológiai fejlesztéseinkkel mind a négy innovációs ágazatunkban (tintasugaras nyomtatók, vizuális kommunikáció, viselhető eszközök és robotika) arra törekszünk, hogy minél nagyobb értéket állítsunk elő vásárlóink számára és a lehető legjobban hozzájáruljunk a környezetünk megóvásához. A környezetvédelmi kihívásokra határozott válaszokat kell adnunk és felelős gyártóként célunk, hogy a változások elősegítésében továbbra is élen járjunk.”
A robotok új korszaka: az Epson új robot szenzorai lehetővé teszik a bonyolult munkafolyamatok automatizálását is
Az Epson ipari robotjai immár 30 éve érhetők el kereskedelmi forgalomban Európában, így erre az örökségre építve a vállalat bejelentette a nagy precizitású, robotoknak szánt S250 szenzorjainak fejlesztését. Az érzékelők – olyan eszközökkel kombinálva, mint az N-sorozatú ipari robotok – lehetővé teszik, hogy a robot automatikusan változtassa a tárgyakra kifejtett erejét. Így olyan összetett feladatok elvégzésére is képessé válik, amelyekhez korábban emberi beavatkozásra volt szükség.
A szenzorok jelentős előrelépést jelentenek az Epson és a gyártó- és feldolgozóipar számára egyaránt, ami közelebb viszi a céget kitűzött céljainak eléréséhez, azaz, hogy a robotika segítségével egyszerűsítse a munkafolyamatokat. Emellett, a japán vállalat úgy tervezi, hogy megoldásait a feldolgozóiparon kívüli és a szolgáltatóiparon belüli felhasználásra (akár az egészségügyi vagy otthoni szolgáltatásokra) is alkalmassá teszi.
Globális stratégia és vállalati jövőkép 2025-ig
Az Epson a következő időszakban egy újabb növekedési szakaszba lép és a következő évtizedben a cég életében az új vállalati jövőkép lesz meghatározó. A középtávú üzleti terv szerint az Epson 25 Vállalati Jövőkép figyelembe veszi a gazdasági környezetben végbemenő változásokat és a globális trendeket is, és ezek alapján határozza meg az Epson üzleti célkitűzéseit 2025-ig. Az új stratégia a vállalat mind a négy ágazatát érinti majd, így a tintasugaras, a vizuális és a viselhető eszközök, valamint a robotika világát is.
A japán gyártó elkötelezett az európai piac mellett, amit Rob Clark, az Epson Europe ügyvezető alelnöke is megerősített utalva arra, hogy az Epson 50 millió eurót fektet be Európában (elsősorban az infrastruktúra, az IT, a munkahelyteremtés és a marketing területén) egy 2 milliárd euró összértékű fejlesztési terv részeként, amitől az eladások további növekedését és a munkavállalói létszám 10%-os bővülését várják. Továbbá, a vállalat az olyan kulcsfontosságú régiókban, mint Európa, a Közel-Kelet és Afrika, kiemelkedő globális beruházásokat tervez megvalósítani, hogy fenntartsa a növekedés ütemét az egyes üzleti piacokon közép- és hosszú távon is.