A 3DTech az Iskolákban program és a most létrejött hármas összefogás célja, hogy 3 éven belül minden Magyarországi iskolában legyen 3D nyomtató, amely használata hatékonyan segíti a diákok fejlődését és az oktatás mindennapjainak részét képezi. A FreeDee Printing Solutions a kezdeményezés első lépéseként a ’MakerBot a tanteremben!’ pályázattal mérte fel a hazai iskolák érdeklődését a 3D technológia iránt. A kiírt pályázatra 413 iskola jelentkezett, amelyek közül tizenegy nyert MakerBot 3D nyomtatót. Ez az eredmény felülmúlta a csapat várakozásait, a sikeren felbuzdulva döntöttek úgy, hogy szeretnék kiterjeszteni a mozgalmat.
A CraftUnique és a Leopoly csatlakozásával egy időben a 3DTech az Iskolákban projekt újabb 10 magyarországi iskolát szerel fel egy-egy 3D nyomtatóval, így még több valós, hazai példa fogja alátámasztani a programban rejlő lehetőségeket.
CraftBot PLUS 3D nyomtatóval gazdagodó iskolák:
- a Nyíregyházi SZC Inczédy György Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma
- a solymári Fészek Waldorf Általános Iskola és Gimnázium és AMI
- a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium
- a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Modell Divatiskolája, Iparművészeti, Ruha- és Bőripari Szakközépiskolája és Szakiskolája
- a budapesti Herman Ottó Általános Iskola és Tudásközpont
- a Szekszárdi Szakképzési Centrum Vályi Péter Szakképző Iskolája és Kollégiuma (Tamási)
- a sárvári Tinódi Sebestyén Gimnázium, és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakképző Iskola
- a Tápiószecsői Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- a Berettyóújfalui Szakképzési Centrum Csiha Győző Szakképző Iskolája (Hajdúnánás) és a tolnai Sztárai Mihály Gimnázium
A FreeDee bemutatta, hogy az első kör nyertes pályázói április eleje óta mennyi nyomtatott szemléltető eszközzel szerelték fel saját intézményüket. Többen ismeretterjesztésbe kezdtek a környezetükben; szakmai napokon mutatták be az eszközt, más iskolákba is elvitték és egy kollégium virtuális múzeuma is elkezdett átlépni a megfogható valóságba. A műszaki szakiskolákban a diákok által tervezett alkatrészek öntöttek végre 3 dimenziós formát, de az olyan egyszerű modellezési lehetőségeknek köszönhetően, mint amilyen a Leopoly is, a többi intézményben is azonnal kerülhettek egyedi tervek nyomtatásra.
A kezdeményezésben a 3D nyomtatás legfontosabb magyar szereplői vesznek részt:
- FreeDee Printing Solutions – a FreeDee 3D Akadémia, az egyetlen hazai, 3D nyomtatással foglalkozó képzési program alapítója
- Leopoly – a világszerte használt 3D modellező szoftver magyar készítője
- CraftUnique – a CraftBot 3D nyomtató és CraftWare szeletelő szoftver magyar fejlesztője és gyártója
„A 3DTech iskolai program maga képzi az oktatógárdát, nem tesz többlet terhet az oktatási rendszerre. Célunk hogy Magyarország 3 éven belül a világ vezető 3D technológiai iskolai programját valósíthassa meg.”, Simó György, a FreeDee Printing Solutions ügyvezetője.
„Az oktatásban, és egyáltalán, a következő generációk nevelésében szükség van a technológiai szemléletformálásra.”, Fazekas Csaba, a Craftunique ügyvezetője.
„A program egyedi lehetőséget teremt egy olyan iskolai 3D program létrehozására, amely jelentősen támogatja az oktatást és hozzájárul a tanulók fejlődéséhez.” Kárpáti Zoltán, a Leopoly ügyvezetője.
A 3D nyomtató legnagyobb hozadéka az általa elérhető interdiszciplinaritásban mérhető. Az összetett feladatoknak köszönhetően egy-egy tantárgy fejlesztési céljainak elérése közben más tantárgyakhoz kapcsolódó kompetenciák is fejlődnek. Ráadásul a 3D nyomtatás olyan gyakorlati képzést kínál kézzel fogható eredménnyel, amely a gyerekek érdeklődését azonnal felkelti.
A 3DTech az Iskolákban program további szponzorokat keres az iskolák számára a program gyakorlati megvalósításához, az eszközök mind szélesebb körben elérhetővé tételéhez.
Vegye fel a kapcsolatot a szervezőkkel és csatlakozzon a 3DTech az Iskolákban programhoz! Segítse a következő generációk digitális ismereteinek fejlesztését!
A kezdeményezés mögött álló cégek szerint a 3DTech az Iskolában egy, akár központilag is könnyen elindítható program, amely az infrastruktúra kiépítésén túl magába foglalja a tanárok felkészítését, a szakmai támogatást, üzemeltetést és egy tudásmegosztásra épülő, online platformot is.
A projekt 3 éven belül a világ vezető 3D technológiai iskolai programjává válhat!