293 százalékkal több eladott okostelefon a közép- és észak-európai régióban
A Huawei a középkeletés észak-európai régióban 293 százalékkal több Huawei/Honor okostelefont adott el 2016 első három hónapjában, mint 2015 első negyedévében. A GFK piackutató cég jelentése szerint a vállalat a Honor márkával együtt jelentős növekedést ért el ebben a régióban az adott időszakban és 11,6 százalékos részesedést szerzett az okostelefonok piacán. Ezzel párhuzamosan a gyártó a hazai okostelefonok piacán duplájára, azaz 11,8 százalékra növelte részesedését darabszám alapján vizsgálva 2016 első negyedévében, a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A GFK szerint a legnépszerűbb Huawei/Honor telefon a régióban a P8 Lite: 2016 első negyedévében a tíz legsikeresebb, a piac 27 százalékát jelentő készülék között igen magas helyezést ért el. A régiós trendekben megfelelően a Huawei P8 Lite az egyik legkeresettebb okostelefonná vált hazánkban 2016 márciusában.
A GFK piackutatása 2016 első negyedévében készült, és olyan országokat fedett le, mint Ausztria, Csehország, Észtország, Görögország, Horvátország, Izrael, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország és Románia (Közép- és Kelet-Európa), valamint Dánia, Finnország, Norvégia és Svédország (Észak-Európa).
A P9 eladásai az értékesítés első hetében felülmúlták a P8 első heti eladási számait
A Huawei 2016 áprilisában mutatatta be legújabb prémium okostelefonját, a P9-et, amely a vállalat és a legendás kamerakészítő cég, a Leica együttműködésének első közös terméke. A P9 eladásai az értékesítés első hetében felülmúlták a P-sorozat előző tagja, a P8 első heti eladásait.