„Amióta bemutattuk a PS VR-t a 2014-es Game Developers Konferencián, rengeteg visszajelzést kaptunk a játékosok és fejlesztők részéről” - mondta Andrew House, a Sony Computer Entertainment Inc. elnöke és globális vezérigazgatója. „Annak érdekében, hogy megfelelő módon előkészítsük, és szállítsuk a PS VR egységeit és a sokrétű szoftver címeket a fogyasztóknak világszerte, úgy döntöttünk, hogy a PS VR-t 2016 októberében indítjuk. Szeretnénk megköszönni a türelmet és a további támogatást mindazoknak, akik már nagyon várják a megjelenést. Izgatottak vagyunk a szállítást illetően, hiszen a fogyasztók számára csodálatos élményt kínál majd a PS VR.”
Jelenleg több mint 230 fejlesztő és kiadó dolgozik a PS VR szoftvercímeken, a kisebb, független csoportoktól kezdve, a nagyobb stúdiókon, át az iparág vezető kiadóiig, mint a 2K Games és Ubisoft®. Most összesen több, mint 160 szoftvercím áll rendelkezésre a PS VR fejlesztésében ezektől a fejlesztőktől és a kiadóktól, valamint az SCE Worldwide Studios-tól (SCE WWS). Ezen felül több, mint 50 további várhatóan ez év végéig jelenik meg, amely lista az alábbi címeket tartalmazza: Eagle Flight (Ubisoft), EVE: Valkyrie (CCP Games), Headmaster (Frame Interactive), Rez Infinite (Enhance Games), Wayward Sky (Uber Entertainment), RIGS: Mechanized Combat League, Tumble VR, Until Dawn: Rush of Blood és a PlayStation®VR WORLDS (SCE WWS).
Továbbá az Electronic Arts Inc., a DICE és a Lucasfilm egy teljesen új Star Wars™ Battlefront™ (Electronic Arts Inc.) csak PS VR-re megjelenő játékélményen dolgozik. Ráadásul az SCE WWS általi THE PLAYROOM VR ingyenesen letölthető a PlayStation®Store-ból minden PS VR tulajdonosnak, egyidejűleg a rendszer megjelenésével.
Tovább vezetve a PS VR szoftver felállás bővítését, az SCE együttműködik a Tools & Middleware vállalatokkal, hogy az innovatív technológiai megoldásokat biztosítsa, és fokozza a cím fejlesztési környezetét a PS VR-re.
A rendszer tartalmaz egy Cinematic üzemmódot, mely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a különféle tartalmakat egy nagy virtuális képernyőn élvezhessék a headset viselése közben. A Cinematic üzemmód támogatott tartalma magában foglalja a sztenderd PS4 játékokat és videókat, valamint különböző PS4 funkciókat, többek között a Share Play-t és a Live from PlayStation-t. A felhasználók is élvezhetik a 360 fokos fotókat és videókat is, amelyeket olyan eszközök által rögzítettek, mint például a PS VR mindenirányú kamerái és a PS4 Media Player. Ezek olyan hatást keltenek, mintha fizikailag belülről készítették volna a képet.
Az SCE továbbra is erőteljesen támogatja, hogy a PS VR megjelenjen 2016 októberében a PS VR címek bemutatásával együtt egy globális eseményen szerte a világon, miközben a címek portfóliója is bővül.