A vállalat azután döntött az új termékportfólió hazai bevezetése mellett, miután az EMEA régióban több mint 1 milió okostelefont értékesítettek 2014 második negyedévében. Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón a vállalat új termékportfóliójának bemutatása mellett, kiemelte, hogy nem titkolt céljuk - a PC elsőséghez hasonlóan - kiemelkedő pozíciót szerezni a hazai okostelefon szegmensben.
A termékbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón az újonnan bemutatott okostelefon modellek mellett, szó esett a vállalat jövőbeni terveiről, az okostelefon szegmensben megcélzott eredményekről, a Motorola akvizícióról, valamint a saját fejlesztésű applikációkról is.
A Lenovo megközelítőleg három éve kezdte meg okostelefonjainak forgalmazását, először csak Kínában, majd a világ számos országában és a mai naptól már hazánkban is elérhetőek a cég legújabb modelljei. A vállat ügyvezetője, Lukács Anita pozitívan és optimistán tekint a jövőbe, hiszen a Lenovo az elmúlt negyedévben Kínában az első helyet szerezte meg az okostelefon szegmensben. Ráadásul a vállalat folyamatosan terjeszkedik, míg kezdetben csak Kínában voltak elérhetőek az okostelefonjai, ma már Ororszország, Ukrajna, Románia, Csehország, Görögország és Szerbia, valamint hazánk is csatlakozott a globális piachoz. Lukács Anita elmondta „ma már a leggyorsabban növekvő okostelefon gyártó vagyunk a világon, 4,6%-os piacrészesedéssel, amely számokban több mint 50 millió eladott okostelefont jelent."
A sajtótájékoztatón szó esett a régóta kérdéses Motorola akvizícióról, amelyről Lukács Anita a következőképpen nyilatkozott: „az akvizíció nem titkolt célja az volt, hogy a vállalat azokon a területeken is, ahol a Lenovo konzumer márkaként még nem túl erős, megkezdődhessen az okostelefonok forgalmazása." A vállalat a Motorola megvásárlásával a jövőben egyszerűbben érheti el az amerikai, valamint a nyugat-európai piacot is. Kiderült, hogy a cég megtartja az említett piacokon a Motorola nevet, és az okostelefon kínálat egy külön szegmensét fogják képezni ezen termékek. Az akvizíciónak köszönhetően a Lenovo már a harmadik legnagyobb okostelefongyártó lesz és, ami talán még ennél is fontosabb, hogy a termékfejlesztés terén a Google lesz a vállalat hosszútávú együttműködő partnere.
„Így nem meglepő, hogy a Lenovonál már régóta vártunk erre a pillanatra, hogy a magyar piacra is belépjünk - a külföldön már jól ismert és népszerű – okostelefonjainkkal. Terveink között szerepel, hogy számos új modellt vezessünk be a hazai piacra 2014 év végéig bezárólag, amelyek között reményeink szerint mindenki megtalálja a számára legtökéletesebb darabot. A most debütáló modellek között megtalálható két zászlóshajó termékünk a Lenovo S860 és S850, de év végére hazánkba is megérkezik a 2014-es IFA-n bemutatott díjnyertes csúcsmodelljeink, a Lenovo Vibe Z2 Pro és a Vibe X2." – mondta el a sajtótájékoztatón Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az est további részében szó esett arról, hogy a Lenovo egyre nagyobb hangsúlyt fektet a saját applikációk fejlesztésére, amelyek minden Lenovo készüléken elérhetőek. Lukács Anita elmondta, hogy „eddig összesen 5 milliárd Lenovo App-ot töltöttek le a felhasználók, ami átlagosan naponta 24 millió letöltést jelent." A vállalat legfontosabb alkalmazásai azoknak szólnak, akik aktívan ki szeretnék használni a telefonjuk kínálta lehetőségeket. A SHAREit app segítségével egyszerűen és gyorsan megoszthatjuk fotóinkat, alkalmazásainkat - mindezt hálózati költségek és WiFi nélkül -, amelynek sebessége hatvanszor gyorsabb, mint a Bluetooth. A SYNCit alkalmazás segítségével egyszerűen elmenthetjük és visszaállíthatjuk a kapcsolati adatainkat, az SMS-eket és a híváslistánkat is. Míg a SECUREit app megoldást kínál a rosszindulatú vírusok és kódok ellen. A SNAPit és SEEit alkalmazások pedig a fotózást teszik igazi élménnyé, köszönhetően a különböző effekteknek, szerkesztési funkcióknak. A Lenovo saját márkás applikációinak használata megkönnyíti a mindennapokat, a felhasználói élményt hatékonyabbá és biztonságosabbá téve ezzel.
A teljes Lenovo okostelefon portfólió igen széles skálát ölel fel. Termékek között kaphatóak egyaránt a belépőszintű és középkategóriás modellek, valamint a csúcsteljesítményű készülékek is, amelyek között biztosan mindenki megtalálja magának a legmegfelelőbb darabot.
S860
S850
A Lenovo okostelefon modelljei a Média Markt, az Extreme Digital, az Expert Magyarország, az Euronics és a BestByte üzletekben vásárolhatóak meg. A jövőben várhatóan további partnereknél és szolgáltatóknál lesznek elérhetőek a Lenovo okostelefonjai.