A verseny győzteseit a november végén Brüsszelben megrendezett „Learning by creating with social media and apps" nevű rendezvényen hirdették ki. Az első díjat a Szlovéniából érkezett, 25 éves Tomaž Ščavničar nyerte el START nevű alkalmazásával, amely kezdő vállalkozók számára könnyíti meg új vállalkozásuk online elindítását és fejlesztését. Az alkalmazás segítségével egyszerűen továbbfejleszthetők a kezdeti ötletek, emellett lehetővé teszi az együttműködést számos potenciális vállalkozó között.
„Az alkalmazás célja, hogy megkönnyítse az ötletek kidolgozását. Segítségével projekteket hozhatunk létre, az ötletnek megfelelő üzletimodell-sablont választhatunk ki, képeket oszthatunk meg és feladatokat adhatunk ki, valamint nyomon követhetjük a költségeket. Innentől kezdve a siker már csak rajtunk múlik." – mondta Tomaž, amikor bemutatta alkalmazását a zsűrinek.
A döntőbe többek között az alábbi, legkreatívabbnak ítélt ötletek is bejutottak:
CanEat (legjobb női fejlesztőnek járó díj): a 19 éves, angol Elizabeth Cotton által fejlesztett alkalmazás meghatározott étrendi követelmények alapján mutatja meg a felhasználónak, hogy tartózkodási helyének közelében merre talál az igényeinek megfelelő menüt kínáló éttermeket és áruházakat. Így a felhasználó részletes információk birtokában döntheti el, hol szeretne étkezni.
TagTagCity (második helyezett): a spanyol Natalia Vicente alkalmazása lehetővé teszi az idegenforgalmi látnivalók, szolgáltatások és vállalkozások számára, hogy az általuk nyújtott különleges értékeket bemutassák látogatóiknak. Az alkalmazás QR-kódok és geotagging révén teremt online és offline kapcsolatot a felhasználó és környezete között.
WayUpTo (közönségdíj): a szlovén Gregor Spagnolo által fejlesztett alkalmazás új alapokra helyezi a hallgatóság, az előadók és a konferenciaszervezők közötti interakciót, valamint hatékony, közel valós idejű kommunikációval és visszajelzéssel javítja a konferenciaélményt.
Az első díj nyertese 5000 eurós pénzjutalomban részesül és teljes körű marketingtámogatást kap az alkalmazás népszerűsítése. Az első és második helyezettet, valamint a női fejlesztői díj nyertesét a Huawei körbevezeti Kína innovációs központjaiban.
A díjnyertes fejlesztők és a közönségdíjas alkalmazásait a Microsoft Windows Store-ban is népszerűsíteni fogják. Az öt döntős pedig műszaki és marketingfelkészítésen vehet részt egy brüsszeli workshop keretében, munkája felkerül a szervezők saját weboldalaira, ezen felül a további hat helyezettel együtt egy-egy Huawei telefont is kap.
Annak érdekében, hogy a tehetséges európai fiatalok a térségben maradjanak, lehetőségeket kell teremteni az ICT terület feltörekvő generációi számára: a jelenlegi számítások szerint 2015-ig az Európai Unió területén körülbelül 900 000 informatikai állás marad betöltetlenül. A verseny része a probléma megoldása érdekében tett erőfeszítéseknek, amellyel a szervezők támogatják az Európai Unió azon törekvését, hogy 2020-ra jól működő, fenntartható és befogadó gazdaság épüljön fel a térségben.