A gyártók rangsorát továbbra is az Apple vezeti, azonban piaci részesedése drasztikus mértékben csökkent. A második negyedévben 14,6 millió iPad-et adott el, ezzel a szegmens 32,4 százalékát tudhatta magáénak. Egy évvel korábban még 17 milliós volt az értékesítés, a piaci részesedés pedig meghaladta a 60 százalékot. Hatalmasat ugrott viszont a nagy rivális Samsung forgalma. A dél-koreai gyártó az április-júniusi időszakban 8,1 millió tabletet tudott eladni, ez majdnem négyszerese a 2012 második negyedévi eredménynek. A társaság részesedése is jócskán megnőtt, az egy évvel korábbi 7,6-ról 18 százalékra. A világ harmadik számú tabletgyártója az Asus volt, amely kétmilliós értékesítésével több mint megduplázta az egy évvel korábbi eredményét. Még nagyobbat nőtt a negyedik helyen lévő kínai Lenovo, a társaság 1,5 millió táblagépet tudott eladni a második negyedévben, míg 2012 hasonló időszakában még csak 400 ezret.
Komoly változást hozhat viszont az év hátralévő része, hiszen az iskolakezdés, majd a karácsonyi vásárlási időszak alaposan felpörgeti a tabletek iránti keresletet. Ráadásul több gyártó is a második félévre időzíti újdonságait, így többek között az Apple új iPad-jét is erre az időszakra várják.