A szervezők a pályázat kiírásával szeretnék Londonra irányítani a figyelmet, amely az egyik legideálisabb telephely egy globális digitális és technológiai üzlet számára. A kezdeményezés támogatói között van a Ketchum globális kommunikációs ügynökség, amelynek magyarországi partnere a Live PR vállalta a pályázat hazai kommunikációjának támogatását.
A pályázat május 23-án nyílt meg, részletei a www.millionpoundstartup.com honlapon találhatók meg. A benyújtás határideje augusztus 29., eredményhirdetés decemberben.
A millió fontos támogatásért folyó versenyt a londoni „Szilikon-körút" cégeinek egyesülete, a Digital Shoreditch írta ki, támogatói olyan élvonalbeli üzleti vállalkozások, mint a KPMG, London városának több befektetési és promóciós vállalata vagy a Ketchum. A nyertes pályázó nem csak egymillió fonttal lesz gazdagabb, de a partnerektől segítséget kap londoni működésének elindításához is.
Michael Fallon brit üzlet- és vállalkozásfejlesztési miniszter szerint országa ideális hely a vállalkozások számára, hiszen folyamatosan fejlődik az infrastruktúrája és jól képzett munkaerővel is rendelkezik. Benjamin Southworth, a Tech City Investment nevű befektetésfejlesztési ügynökség vezérigazgatója a versenyt szintén jó ötletnek tarja, mert a londoni Tech Cityben minden adott ahhoz, hogy egy vállalkozás elinduljon, sikeres legyen, fejlődjön, és együttműködő partnerekre találjon.
Kam Star, a versenyt kezdeményező Digital Shoreditch alapítója szerint a Shoreditch környéki, kelet-londoni digitális és technológiai klaszter ösztönző környezet a kezdő vállalkozások számára, hiszen itt minden olyan támogatást megkapnak, amelyre szükségük van. Büszke arra, hogy a cég által meghirdetett pályázat a világ legnagyobb versengése, amely arra irányul, hogy a világ legjobban fejlődő digitális és technológiai vállalkozásait Londonba vonzza. London Város Egyeteme pedig oktatóinak, kutatóinak és szakembereinek tudását és támogatását ajánlja fel a nyertesnek, újságíró hallgatóik pedig az interneten folyamatosan közvetíteni fognak a verseny állásáról.
Gordon Innes, a London & Partners vezérigazgatója azért éppen Londont tartja a legmegfelelőbbnek start-upoknak, mert London a világ üzleti központja, a kreativitás és tehetség fellegvára. A Tech City – amely a Google és az Amazon otthona is – egy induló vállalat számára a legideálisabb környezet, ahol három év alatt hétszáz százalékos növekedést produkálnak a szereplők. A világ egyik legnagyobb PR és kommunikációs hálózata, a Ketchum európai vezérigazgatója, David Gallagher aláhúzta, hogy a világ vezető technológiai márkái közül már sokan voltak ügyfeleik, és London technológiai fejlődéséhez most azzal szeretnének hozzájárulni, hogy „láthatóbbá teszik" az új, kezdő vállalkozásokat a médiában.