Az internetes vásárlás kényelmes és megbízható, de ugyanakkor fontos betartani néhány szabályt. Az alábbi 8 tanács hasznos lehet azoknak, akik valamelyik webáruházban szeretnék megvásárolni a karácsonyi ajándékokat:
- Ha regisztrálni kell egy boltba, érdemes egy új, csak itt használt jelszót választanunk. A jelszó legyen biztonságos: álljon legalább 10 karakterből, tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számokat és írásjeleket.
- Figyeljünk arra, hogy milyen személyes adatokat adunk meg a vásárlás során.
- Az online vásárlás során ne olyan bankkártyával fizessünk, amelyik a fő bankszámlánkhoz kapcsolódik. Egy hitelkártya használata, a PayPal-os fizetés, a virtuális internetes bankkártya vagy az utánvétel biztonságosabb megoldást jelent.
- Ne vásároljunk olyan számítógépről, melyet nem véd frissített, jogtiszta vírusirtó szoftver, ami védelmet nyújt a kémprogramok ellen. Figyeljünk arra is, hogy az operációs rendszerünket frissítsük.
- Ne vásároljunk mások számítógépéről, nyílt vezeték nélküli hálózaton keresztül, vagy olyan androidos eszközről, melyen ellenőrizetlen forrásból származó szoftverek vannak.
- Óvatosan fogadjuk az e-mailben érkező akciós ajánlatokat. Az adathalász levelek sokszor megdöbbentő módon hasonlítanak a boltok hírleveleire. Ha e-mailben kapunk karácsonyi ajánlatot, mindenképpen győződjünk meg arról, hogy a link valóban a már ismert bolt honlapjára vezet.
- Ha egy új webáruházban vásárolnánk meg egy terméket, keressünk rá a bolt nevére az interneten és a fórumokban. Ha túl sok reklamációt találunk, inkább ne vásároljunk az oldalon.
- A vásárlás előtt mérjük fel, hogy az adott boltot el tudjuk-e érni szükség esetén telefonon, illetve van-e mód a személyes reklamációra. Lehetőleg ne vásároljunk olyan kisebb kereskedőtől, amelyik csak az interneten keresztül érhető el.




A kutatást a G Data vírusirtócég megbízásából az NRC piackutató végezte 2012 novemberében, ezer internetező megkérdezésével. Az adatok a magyar 18?75 éves internetező lakosságra reprezentatívak, nem kor, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.