Néhány hét múlva ismét Las Vegas lesz a tech világ fellegvára. 2013. január 8. és 11. között ugyanis ismét megrendezésre kerül a CES, a világ legnagyobb nemzetközi szórakoztatóelektronikai szemléje. A hagyományosan év elejére időzített show-t szokás szerint lázas készülődés előzi meg, számos gyártó és fejlesztő ugyanis ezen az eseményen mutatja be a nagyközönségnek a közeljövő meghatározó technológiai innovációit, trendjeit.
Akár telefonnal is vezethetünk? - jönnek a legújabb járműelektronikai eszközök
A világ tíz legnagyobb autóipari gyártója közül hét - az Audi, a Chrysler, a Ford, a General Motors, a Hyundai, a Kia és a Subaru - is bemutatja technológiai újításait Las Vegasban. A hatalmas érdeklődés nem véletlen, hiszen a járműipar a szórakoztatóelektronikán belül az egyik legdinamikusabban fejlődő terület. Jól mutatja ezt az amerikai Szórakoztató Elektronikai Szövetség (Consumer Electronics Association - CEA) felmérése is, mely szerint 2013-ra az autókba épített technológiai megoldások forgalma 11,3%-kal, közel 8,7 milliárd dollárra nő. A felmérésből kiderül az is, hogy az amerikai háztartások 15 százaléka már most olyan autót használ, ami integrált kommunikációs/szórakoztató rendszerrel van felszerelve. A CEA várakozásai szerint ez a szám az elkövetkező években ugrásszerűen megnő majd, mivel a gyártók egyre több modellbe szerelik be a legújabb eszközöket.
Az "okos" technológia tehát egyre nagyobb teret kap az autóban is. A CES-en bemutatásra kerülő trendek között szerepel a beépített Facebook és Google alkalmazás, a hangirányítású műszerfal, az okostelefon széleskörű integrációja, sőt olyan appok is, melyeknek köszönhetően immár a telefonunk segítségével is irányíthatjuk autónkat. A kiállításon emellett megismerhetjük majd az elektromos járművek legújabb generációját, illetve a biztonságos vezetést elősegítő legfrissebb technológiákat: a legújabb karambolmegelőző, sávelhagyásra figyelmeztető, parkolást segítő, sebesség felügyelő, kéznélküli vezetést elősegítő, a sofőr fáradtsági szintjét mérő eszközöket, valamint GPS megoldásokat és további tech csemegéket.
Az egészségügy, a fitnesz és a wellness digitális forradalma
A gyógyítás és a fitnesz a digitális világ egy másik óriási sebességgel fejlődő területe. A CES-ről éppen ezért nem hiányozhat az egészséges életmódot, illetve gyógyítást segítő eszközök és alkalmazások legújabb nemzedéke sem. A show keretében megtudhatjuk, hogy a fitnesz tech hogyan ötvözi az adatelemzést, a közösségi elemeket, illetve a kényelmi szempontokat. A kiállításon emellett különböző diagnosztikai megoldásokat, betegségek felügyeletét és kezelését elősegítő eszközöket, illetve az egészségtudatosságra ösztönző, egészséges életmódra nevelő játékokat is bemutatnak. Az elkövetkezendő öt évben a sportoláshoz használt különféle eszközök száma 169 millióra fog növekedni, és testünk működésének minden funkciója lekövethető lesz. Éppen ezért a sportimádókat célzó legújabb technológiákat és eszközöket felvonultató FitnessTech lesz várhatóan a CES egyik leglátogatottabb kiállítótere.
"Mobilnak születtünk"
A CES kiemelt témái között természetesen megkérdőjelezhetetlen a mobil technológia helye. Ennek jegyében a kiállítás előestéjén Dr. Paul E. Jacobs, a Qualcomm elnök-vezérigazgatója mond beszédet "Born Mobile" címmel, melyben egy olyan világot tár fel, ahol az általunk használt különböző technológiai eszközök mind összekapcsolhatók egymással, bemutatva a jelent és a jövőre vonatkozó vízióját is. A mobileszközök jelentik ugyanis az elektronikai ipar motorját, a tablet például a technológiai fejlődés történetének legdinamikusabban fejlődő terméke. Ezt támasztja alá a CEA felmérése is, mely szerint a táblagépek forgalma várhatóan idén 83%-kal nő az előző évhez képest.
A 2013-as CES kiállításon 3000 globális technológiai vállalat vesz részt kiállítóként, melyek a legújabb szórakoztató elektronikai termékeiket és szolgáltatásaikat mutatják be 20 részpiac-specifikus TechZone (kiállítási terület) keretében, 15 fő termékkategóriában, beleértve többek között a legfrissebb audio, járműelektronikai, integrált otthoni hálózati eszközöket, digitális képalkotási eszközöket és videojátékokat.