Nagyvárosi kalauz a 'la Budapest
"A Budapest Urban Guide-ot elsősorban azért hoztuk létre, mert szeretünk itt élni és szeretnénk megmutatni mindenkinek, hogy mi teszi Budapestet Közép-Európa legizgalmasabb és legkülönlegesebb fővárosává. A különböző kategóriákba rendezett listáink saját (élet)tapasztalatainkon és élményeinken túl több száz budapesti, urbánus fiatal véleményét tükrözik; szerintük és szerintünk ez a város legjava" - vallják az indítatásról maguk a készítők az app 'hasábjain'.
A Colabs Center Startup Weekendjén eredetileg hobbiprojektként elindult koncepció a Jankovich Ilona nevével fémjelzett Brainpower tőkebefektetése után alakult vállalkozássá. A cég missziójának tekinti Budapest egyedi atmoszférájának és értékeinek kommunikálását a minél szélesebb külföldi célcsoport felé, amellett, hogy elsőként honosítja meg a hazai piacon az innovatív okosmobil-kupon megoldást.
A város legjobb helyei, kedvezményesen
Egyre több hír szól a klasszikus közösségi vásárlásra épülő kuponoldalak amerikai üzleti modelljének problémáiról, de annál kevesebb szó esik itthon a mobilkupon-alkalmazások térnyeréséről. Utóbbi trendet felismerve indult el a magyar fejlesztésű alkalmazás, ugyanakkor nemzetközi társaihoz képest más megközelítéssel: míg az amerikai vállalkozások a klasszikus kuponoldalakhoz hasonlóan széles körből válogatják ki leendő ügyfeleiket, addig a Budapest Urban Guide lényegesen szűkebb körre céloz. Az Urban Guide a benne szereplő helyeket minőségi és exkluzív alapon választja ki urbánus fiatalok szavazataira alapozva.
"Az alkalmazásban megtalálhatóak a város legjobb reggeliző helyei, romkocsmái, szórakozóhelyei, legizgalmasabb design- és divatboltjai, kortárs művészeti történései vagy akár szabadtéri helyei. A kiválasztás során a megbízható minőségen és egyediségen túl az alkalmazás azokra a helyekre koncentrál, melyek a helyi arcokon túl a Budapestre látogatók számára is érdekesek lehetnek - tette hozzá Varga Balázs, a cég társalapítója. - Még számos fejlesztést tervezünk, érdemes lesz frissíteni az alkalmazást a jövőben."
Ráadásul a helyek egy részén exkluzív kedvezményeket, ajánlatokat biztosít a regisztrált felhasználóknak. Az adott helyek tulajdonosai pedig az Urban Guide-on keresztül számos új és visszatérő vendégre számíthatnak köszönhetően az applikáció - amerikai zsargonnal élve - hyperlocal, vagyis közvetlen környezetre koncentráló marketing lehetőségeinek.
A startup cég még az idei év folyamán más nagyvárosokban is tervezi az app elindítását, többnyire franchise keretek között.
Hogyan lehet a kedvezményeket igénybe venni?
A kedvezményeket az alkalmazás felhasználói egy gombnyomással igénybe tudják venni, teljesen ingyenesen.
A Magyarországon díjmentesen letölthető alkalmazásban az adott hely profilján egyszerűen meg kell nyomniuk a "Felhasználom a kedvezményt" gombot és az ekkor megjelenő képernyőt kell megmutatniuk a hely alkalmazottainak. Így tehát nincs szükség elővásárlásra, nyomtatásra vagy arra, hogy összegyűljön a megfelelő számú vásárló.
Hogyan tudom letölteni az alkalmazást?
Az alkalmazás fejlesztői budapesti kommunikációs szakemberek, elsősorban a magyar felhasználók számára készítették azt nagy szeretettel, hogy egy zsebre vágható svájci bicskaként bármikor segítségükre lehessen Budapest felfedezésében.
Így a hazai iPhone és Android tulajdonosok számára az alkalmazás magyarul természetesen ingyenesen érhető el a hazai App Store-ban és Google Play store-ban, az angol nyelvű "For Traveller's Special Edition" fizetős változat pedig a külföldi App Store-okban és Google Playen.