A fő ok az, hogy az internet felé leginkább nyitott csoportok - fiatalok, diplomások - körében a használók aránya már meghaladja a 90 százalékot, így új netpolgárok leginkább az idősebb korosztályokból érkezhetnének. Ebben a körben azonban nem figyelhetünk meg komoly növekedést, az ötvenes éveikben járók 43, a hatvanasok 24 százaléka használja az internetet.
Az NRC kutatási igazgatója, Kurucz Imre nem vár számottevő változást. Szerinte bár valóban örömteli lenne, ha az idősebbek közül is többen használnák az internetet, sokkal nagyobb probléma, hogy még ma is vannak olyan - elsősorban alacsonyabb társadalmi státuszú - fiatalok, akik digitálisan analfabéták. "Ötven év felett a többség nem használja a világhálót, a rendszeres internetezés egy átlagosnál képzettebb és az újdonságokra nyitottabb rétegre jellemző; azt lehet tehát mondani, hogy az internet ebben a korosztályban kiemel a tömegből. A fiatal generációk esetében viszont épp fordított a helyzet: harminc év alatt tízből kilencen aktívan interneteznek, és az a fiatal, aki nem él ezzel a lehetőséggel, menthetetlenül leszakad" - mutat rá a szakember.
Az adatok az NRC Marketingkutató 2012 első negyedéves kutatásából származnak.