"Apple Care" garancia vételére buzdították a vásárlókat az Apple olaszországi leányvállalatai. Azt azonban már nem közölték a vevőkkel, hogy valójában az AppleCare garancia-szolgáltatás egy részére extra kiadás nélkül is jogosultak. Az olasz törvények szerint ugyanis megillette a vásárlókat a két éves garancia és technikai segítségnyújtás, azaz teljességgel értelmetlen lenne ezért megvásárolni az extra AppleCare szolgáltatást.
Az eladók az olasz hatóságok szerint erre a lényeges részletre egyáltalán nem figyelmeztették a vásárlókat, és az Apple helyi gyakorlata is visszás volt: míg a törvény két év garanciát és támogatást írt elő, az Apple kizárólag egy évet volt hajlandó adni a termékekre önmagukban, amennyiben a vásárlók nem vették meg még külön az AppleCare pakkot. A hatóságok most megállapították, hogy az Apple ezen gyakorlatával törvénysértést követett el, és emiatt négyszázezer euróra büntették. Emellett kiszabtak további félmillió euró büntetést a vásárlók előbb említett félrevezetéséért. Ezen kívül arra is kötelezték a céget, hogy weboldalán közzétegye a végzés kivonatát, és az AppleCare szolgáltatásában is 90 napon belül feltüntesse a kötelezően nyújtandó két éves garanciát.
Azt nem ismert, hogy az Apple mekkora extra bevételre tett szert Olaszországban az AppleCare programból.