A hét éve működő közös vállalat idén júliusban saját tőkéjének 15%-át elveszítette és iparági források már akkor azt emlegették, hogy a Sony a kilépésen gondolkozik. Ugyanakkor a TV üzletág értékesítési előrejelzéseit idén kétszer utasította vissza Sony. A most mégis bejelentett lépés oka, hogy a TV-khez szükséges LCD kijelzők gyártása kiszervezve jóval olcsóbb lenne a Sony számára, miközben a Samsung is jóval könnyebben fejlesztheti majd a következő generációs kijelzőket.
A Sony veszteségei a csökkenő kereslettel és az erős jennel magyarázhatók. A vállalat a közeljövőben felül fogja vizsgálni a tranzakcióból eredő 66 milliárd jenes értékvesztését, akárcsak a jövőbeni várható megtakarításait. Elemzők szerint miközben a Sony jól jár majd a kiszállással, ugyanez a Samsunggal kapcsolatban már nem mondható el. A 100 milliárd dolláros LCD TV piac évente 3-4%-kal zsugorodhat a következő években, hiszen a fejlett országok többségében már szinte mindenki lecserélte hagyományos TV-jét, erre a TV-gyártók a költségek drasztikus lefaragásával és tevékenységeik egy részének kiszervezésével válaszolhatnak. A Fitch a hónap elején a Sony hosszú távú adósságbesorolását "BBB"-ről "BBB-"-ra rontotta, ami csupán egy fokozatra van a bóvlitól. A leminősítés oka a TV üzletágon elszenvedett veszteségek. Elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy a felnövő fiatal generációnak, mely főként internetes videókat tekint meg, már nincs szüksége hatalmas kijelzőkre. A fogyasztási szokások folyamatosan eltolódnak a "kis kijelzős videó élmények" irányába.
A Sony várhatóan tajvani LCD gyártókhoz fordul majd, akik jóval olcsóbban szállítanak majd be a japán vállalatnak.