FőoldalÜzletAz informatikai szervezetek még nem készültek fel a felhőkre
2011. december 05., hétfő ::

Az informatikai szervezetek még nem készültek fel a felhőkre

A Symantec bejelentette 2011-es Felhőszámítási kutatásának eredményeit, amely azt vizsgálta, hogy a szervezetek hogyan viszonyulnak a számítási felhőhöz és azokhoz a változásokhoz, amelyek a felhő által az informatikai infrastruktúrájukban történik. A tanulmány kimutatta, hogy a vállalatok vegyes érzelmeket táplálnak a felhő biztonságával kapcsolatban - a többség egyik felének aggodalomként, a másik fél számára pedig a legfőbb célként jelenik meg a felhőbe való áttéréskor

A felmérésből továbbá kiderült, hogy az informatikai szervezetek még nem készültek fel teljesen a felhőszámítás bevezetésére, mivel a megkérdezett szervezetek csaknem fele elmondta, hogy informatikai részlegük jelenleg nem lenne alkalmas erre.

Manapság egyre gyakoribb téma a felhőszámítás, a szakirodalom rendszeresen beszámol a felhőrendszerek kiépítésének kihívásairól, de vajon mi a véleményük erről a világ nagyvállalatainak IT vezetőinek?
Olvassa el a részletes blogbejegyzést: Cloud Computing: Everyone Is Doing It - Or Are They?

"Ez a felmérés még jobban megerősíti azt, amit az ügyfeleink mondanak nekünk. A biztonság a legnagyobb aggály, ha a felhőbe való áttérésről van szó. Ahhoz, hogy magabiztosak legyenek a felhőben, az IT szervezeteknek intézkedéseket kell tenniük annak biztosítására, hogy az információ és az alkalmazások kezelése és láthatósága terén ugyanazt tudják nyújtani, legyenek akár a felhőben vagy a saját infrastruktúrában" - mondta Frank Bunn, a Symantec senior cloud termékmenedzsere.

Twitteljen: A felmérésben a válaszadók 87 százaléka szerint a felhőbe való áttérés javítani fogja a biztonságot:
http://bit.ly/q3XLCV

A felmérés a cloud computing különböző formáit vizsgálta, beleértve a nyilvános és privát szoftver-alapú valamint platform-alapú számítási felhőt, nyilvános és privát, valamint hibrid infrastruktúrát.

A szervezetek a biztonságért aggódnak
Ahogy az korábban kiderült, a szervezetek számára a legnagyobb kihívást a biztonság elérése jelenti - ez szerepel az első helyen mind a legfőbb cél, mind a legfőbb aggály kapcsán a felhőbe való áttéréskor. A válaszadók 87 százaléka bízik abban, hogy a felhő nem lesz hatással a biztonságra, vagy akár javíthatja is azt. A biztonság elérése a cloud környezetben azonban kiemelt gondot jelent a szervezeteknek, amelyek olyan kockázatokat emeltek ki, mint a rosszindulatú programok és hackerek támadása, valamint bizalmas adatok elvesztése.

"A felhőben minden azon múlik, hogy a szervezetek hogyan védik az adataikat. Ha nincs biztonság, nincs értelme a felhőbe való áttérésnek" - mondta egy kisebb technológiai cég műszaki igazgatója.

Az IT részleg nem áll teljesen készen a felhőre
Annak ellenére, hogy sokan fontolgatják, vannak szervezetek akik még nem állnak készen a cloud computing szolgáltatásokra.
Csupán a válaszadók kis része (15 és 18 százalék között) tartja a munkatársakat rendkívül felkészültnek a felhőbe való átmenethez. A megkérdezettek majdnem fele viszont jelenleg nem tartja az IT részleget elég felkészültnek.

A készenlét hiányának egyik fő oka a tapasztalat hiánya, mivel az IT osztályok csupán 25 százalékának van bármilyen felhővel kapcsolatos tapasztalata. Ennek eredményeként a szervezetek többsége jelenleg külső forrásokhoz fordul segítségért. Valójában, amikor egy hibrid infrastruktúra vagy platform-alapú számítási felhő kiépítéséről van szó, 4-ből 3 válaszadó mondta el, hogy értéknövelő viszonteladók (VAR), független tanácsadók, szakmai szolgáltatásokkal foglalkozó szervezetek vagy rendszerintegrátorok szolgáltatásait veszik igénybe.

Kevesen, de már beértek a célba
Számos szervezet fontolgatja a felhőbe való áttérést: 75-81 százalék legalább már megvitatta a felhők különböző modelljeit. Figyelemre méltó, hogy a tanulmány szerint nagy az érdeklődés a felhőszolgáltatások iránt: a válaszadók 73 százaléka vett már igénybe vagy alkalmaz jelenleg is valamilyen felhő alapú szolgáltatást, főleg biztonsági szolgáltatásokat. A leggyakrabban alkalmazott felhőszolgáltatások között szerepelnek az email szolgáltatások (például kezelés vagy biztonság), a biztonsági menedzsment, valamint a webes és Instant Messaging biztonság.

Vannak azonban már olyan szervezetek, akik teljesen áttértek a felhőbe. A megkérdezettek kevesebb, mint 20 százaléka számolt be arról, hogy a kutatásban szereplő felhőközpontú területek mindegyikét alkalmazza. Körülbelül minden negyedik szervezetből egy, amely jelenleg a végrehajtási szakaszban jár, nagyjából kétharmad pedig még mindig a korai tárgyalásoknál, vizsgálatoknál tart, vagy egyáltalán nem tervezi a felhőbe való áttérést.

A valóság nem felel meg az elvárásoknak: érdemes jobban körülnézni a piacon
A felmérésből kiderül, hogy azok a szervezetek, akik már alkalmaznak felhő technológiákat, nem tapasztalták meg a korábban feltételezett eredményeket és előnyöket. 88 százalékuk azt várta el a felhőtől, hogy javítani fogja az informatikai agilitást, de csak 47 százalék mondta el, hogy ez ténylegesen megtörtént. Az eredmények elmaradtak a katasztrófa-elhárítás, hatékonyság, alacsonyabb üzemeltetési költségek és a nagyobb biztonság területein is, ezért mielőtt a szervezetek a felhőkbe való áttérést tervezik érdemes alaposan körülnézniük a piacon és olyan szerződés aláírni a szolgáltatókkal, amelyben garantálni tudják a a vállalatok elvárásainak teljesítését, tanácsolja a vezető információbiztonsággal foglalkozó cég.

De miért éppen a felhő? Mit érdemes megfontolni, mielőtt áttérnénk a felhőre?

  • Vegye át Ön a vezető szerepet a felhőszámítás kiválasztásánál: Az informatikának proaktív szerepet kell betöltenie a cloud alkalmazásánál. Az IT szervezetek közül sokan lassan, módszeresen és konzervatívan közelítik meg a felhőbe való áttérés kérdéskörét. Az informatikai vezetőknek fenn kell tartania a kontrollt a fontos kérdésekben, mint például a biztonság, a rendelkezésre állás és a költségek. Ez nem nehéz feladat, amennyiben a munkatársak megkapják a megfelelő képzést és előkészítést.
  • Állítson fel információ- és alkalmazásszinteket: Nem minden információ és alkalmazás jön létre azonos szinten. Végezzen el egy elemzést és helyezze el az információkat és alkalmazásokat különböző szinteken annak érdekében, hogy kényelmessé váljon a felhőbe való átmozgatás.
  • Értékelje ki a kockázatot és állítson fel megfelelő irányelveket: Biztosítsa, hogy a legfontosabb információkhoz csak az arra jogosult személyek férhessenek hozzá, valamint így ezek az információk ne hagyhassák el a céget. Győzödjön meg róla, hogy a cloud gyártók meg tudnak felelni a szervezet követelményeinek. Végül, értékelje a lehetséges felhő forgalmazókat működési kérdésekben, mint például magas rendelkezésre állás és katasztrófa-elhárítási képességek.
  • Az első lépések: A számítási felhőt nem "mindent vagy semmit" alapon kell megközelíteni. A felhőszolgáltatások alkalmazása az első könnyű lépés lehet a felhőbe való átlépéshez. Bár időbe telhet az üzleti szempontból kritikus alkalmazásokat felkészíteni az áthelyezésre, az egyszerűbb alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal azonnal el lehet kezdeni a folyamatot.

Kis- és középvállalatok és a felhőszámítás
A kisvállalkozásokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy fokozzák az üzleti gyakorlataikat. A számítási felhő és technológia kiszervezése megfizethető módon nyújt hozzáférést azokhoz a forrásokhoz, amelyek versenyképes különbséget jelenthetnek. A termelékenység és a hatékonyság javítása lesz a kisvállalkozások sikerének fő mértéke az elkövetkező években.
A számítási felhő nagy ígéretet jelent a kisvállalkozásoknak az egyszerűség, megfizethetőség és hatékonyság terén. Egy nemrégiben végzett IDC kutatás azt vizsgálta, hogy a kis- és középvállalatok hogyan tekintenek az új technológiai modellekre, mint például a cloud computing. A felmérés szerint ezek a szervezetek az informatika optimalizálását, valamint a költségek csökkentését látják a felhőben, ugyanakkor a legtöbben még mindig óvatosak ezzel kapcsolatban.

Honnan tudható, hogy a felhő ideális lenne Önnek? Pulai András, a Symantec technikai szakértője a következőket tanácsolja még mielőtt Ön a felhők mellett döntene:

  • A nagyobb nem mindig a jobb: Ha a felhő szolgáltatókra keresünk rá, sok olyan nagyvállalatra lehet rábukkanni, akik kockára teszik a kapacitásukat, az egyre zsúfoltabb felhő piacon. A szolgáltató hírneve és az, hogy mennyi ideje kínál cloud szolgáltatásokat adja meg a szolgáltatás értékét. Olyan felhő szakértőt keressen fel, amely megbízható technológiával tud szolgálni, és jól ismeri az iparágat kívül-belül.
  • Mérje fel a biztonsági igényeket: Nagy felhajtás övezte a felhő biztonságát az utóbbi időben, de kicsi a különbség a saját informatikai rendszerbe és a más technológiai szolgáltatókba fektetett bizalom között. Ezt szem előtt tartva minden szervezetnek mások a biztonságra vonatkozó igényei és elvárásai, ezért fontos megérteni, hogy a forgalmazó hogyan tudja ezeket a szükségleteket kielégíteni. Ellenőrizze az eladó referenciáit és vizsgálja meg azoknak a szervezeteknek az esettanulmányait, amelyek hasonlítanak az Ön szervezetéhez.
  • Ismerje meg az adatmentés alapjait: Legyen tisztában azzal, hogy a felhő szolgáltató hogyan menti az adatokat a legrosszabb forgatókönyv esetén, mi történne, ha csődbe mennének, vagy egy másik szolgáltatóhoz akarná átvinni az adatokat. Ismerje meg a szolgáltató tárolási hírnevét, az adatközpontjaik számát és helyét, valamint infrastruktúrájuk kiterjedését.
  • Kössön megfelelő Szolgáltatási Szint Szerződést (SLA): Az ipari minősítések egy adott pillanatot kapnak el és nem feltétlenül jelzik a jó teljesítményt. A legjobb módja a jó szolgáltatás biztosításának egy szilárd Szolgáltatási Szint Szerződés (SLA) tiszta, átlátható szerződéssel. Olyan gyártókat keressen, akik közzéteszik a teljesítményüket és egyértelmű pénzügyi szankciókkal rendelkeznek alulteljesítés esetén.
  • Értékelje ki az ügyfélszolgáltatás minőségét: A cloud szolgáltatások legjobb ügyfélszolgálati egységeiben a cloud szakértők a hét minden napján egész nap elérhetőek. Győződjön meg afelől, hogy a kiválasztott forgalmazó ügyfélszolgálati szakemberei meg tudnak felelni a szervezet igényeinek.

Próbálja ki a szolgáltatást: A szoftverszolgáltatások (SaaS) legfontosabb előnye, hogy megkönnyíti egy ingyenes próbaverzió telepítését, a legtöbb gyártó pedig biztosít ilyen lehetőséget azoknak, akik fontolgatják a szolgáltatásuk igénybevételét. Próbálja ki kicsiben és amennyiben elégedett, kibővítheti a szolgáltatást a bizalmas adatokkal és más üzleti szempontból kritikus rendszerekkel.

A Symantec 2011-es Felhőszámítási kutatásának metodológiája
A Symantec 2011-es Felhőszámítási kutatásának középpontjában a cloud computing különböző modelljei álltak, beleértve a nyilvános és privát szoftver-alapú valamint platform-alapú számítási felhőt, nyilvános és privát valamint hibrid infrastruktúrát. Az eredmények egy 2011. áprilistól 2011. júliusig tartó kutatásból származnak az Applied Research által, olyan IT és C-szintű szakemberek megkérdezésével, akik számítógépekért, hálózatokért és technológiai erőforrásokért felelősek mind kis- és középvállalatoknál, mind nagyvállalatoknál. A Symantec számítási felhőről készült kutatása a világ legnagyobb felmérésének számít, 5300 megkérdezettel 38 ország részvételével.

A Symantec honlapja

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény