A Gartner definíciója szerint a vezetők azok, akik "szakértelemmel végzik munkájukat. Világos elképzeléssel rendelkeznek a piac haladási irányáról és szakértelmük tökéletesítésével gondoskodnak vezető pozíciójuk megtartásáról. Nem követik, hanem formálják a piacot."
A Fujitsu az idén is kiváló eredményeket produkált a fenti piacokon. Áprilisban öt éves szerződést írt alá a Centrica energiaszolgáltatóhoz tartozó British Gas Residential Energy és British Gas Business vállalati rendszereinek üzemeltetésére, támogatására és modernizálására. Júliusban az észak-ír rendőrség további három évvel meghosszabbította menedzselt ICT-szolgáltatások nyújtására vonatkozó, rendkívül sikeres szerződését a Fujitsuval.
Desktop-outsourcing
A Fujitsu stabilan őrzi pozícióját az európai piacokon, és 2010-ben a kihívásokkal teli környezetben is sikerült növekedést elérnie a desktop-outsourcing üzletágban. A sikerben fontos szerepet játszik, hogy a Fujitsu komoly befektetésekkel "iparosította" asztali gépes outsourcing-portfólióját, és egyedülálló szemlélettel, a fizikai és virtuális asztali megoldások kombinációjával szolgálja ki ügyfelei sokrétű igényeit. A Fujitsu ügyfelei külön kiemelték partnerük magas szintű elkötelezettségét a vállalt feladatok elvégzése iránt, ügyfélközpontú hozzáállását és a problémák gyors kezelését.
Helpdesk-outsourcing
A Fujitsunak sikerült növelnie árbevételét és a támogatott felhasználók számát a kihívásokkal teli környezetben. Ezt főként annak köszönheti, hogy a proaktív felügyeletet állította a középpontba, folyamatosan tökéletesítette szolgáltatásait a Sense and Respond módszertannal, és globálisan egységes szolgáltatásmenedzsment eszköze, a TRIOLE for Services segítségével szabványos megoldásokkal bővítette Service Desk portfólióját. A feladatok elvégzése iránti elkötelezettség és a problémák gyors kezelése mellett az ügyfelek különösen nagyra értékelték a Fujitsu műszaki képességeit, szolgáltatási erőforrásainak rendelkezésre állását és ügyfélorientált szemléletét.
Helen Lamb, a Fujitsu UK & Ireland igazgatója így nyilatkozott az eredményről: "Az, hogy a Gartner a vezetők szegmensébe sorolta a Fujitsut jelentésében, újfent bizonyította élvonalbeli pozíciónkat a kihelyezett asztali gépes és helpdesk-szolgáltatások piacán. Úgy gondoljuk, hogy a Gartner értékelése hűen tükrözi a Fujitsu európai asztali gépes és helpdesk-szolgáltatási piacon elért jó eredményeit, világos jövőképét és stratégiáját, valamint az ügyfélélmény tökéletesítésére fordított lankadatlan figyelmét."
Desktop- és helpdesk-outsourcing szolgáltatásain keresztül a Fujitsu jelenleg több mint 5 millió asztali gép és mobil eszköz üzemeltetéséért felel Európában. A Fujitsu helpdesk- és desktop-menedzsment szolgáltatásai a speciális "Sense and Respond" módszertanra épülnek, amely támogatja az automatikus, proaktív működést, csökkenti a beérkező hívások számát és javítja végfelhasználók kiszolgálásának színvonalát.
A Fujitsu jelenleg Portugáliában, Lengyelországban, Costa Ricán, Malajziában és a Fülöp-Szigeteken működtet globális Service Desk szolgáltatóközpontokat.