Az új uniós előírások elsődleges célja, hogy nagyobb verseny alakuljon ki a távközlési piacon, ugyanakkor nagyobb jogbiztonságot nyújtson a fogyasztók számára. A számhordozásra például egy nap alatt kell majd lehetőséget biztosítani a fogyasztóknak, emellett hatékonyabb védelmet kell nyújtani a kéretlen levelek ellen, és az internetes sütik (cookie-k) felhasználási módját is szigorúbban szabályozzák majd. Ugyanakkor az előfizetői szerződésekben tájékoztatást kell nyújtani a minimális szolgáltatási minőségről, az adatforgalom-irányítási módszerekről és az egyéb korlátozásokról.
Az új előírások várhatóan nem hoznak nagy változásokat, mivel többségüket a gyakorlatban már alkalmazzák a távközlési vállalatok. Ilyen például az a most életbe lépett uniós szabályozás, amely szerint a szolgáltatók maximum 24 hónapos hűségidővel köthetnek szerződést, de kötelesek 12 hónapos konstrukciót is kínálni a szolgáltatóváltás megkönnyítésére.
Magyar törvény - még készülőfélben