A BTel célja, hogy részt vállaljon a minőségi műholdas televíziós szolgáltatás megteremtésében, miközben nem titkolt szándéka, hogy dinamikusan növekvő új szereplőként az országosan, akár egy szolgáltatótól, egy csomagban hozzáférhető lakossági távközlési szolgáltatások piacát felélénkítse.
A június 6-tól a szélessávú internet-szolgáltatáshoz, a vezetékes telefonhoz, a mobilinternethez, valamint szélessávon elérhető további szolgáltatásokhoz (például az IPTV) társuló új terület, a műholdas televíziózás erősíti tovább a BTel vezeték nélküli technológiai fókuszát, miközben jól illeszkedik a cég folyamatosan bővülő termékkörébe.
"Az új szolgáltatás kiemelt szerepet kap a cég portfóliójában: a 2011-es évre nagyságrendileg tízezres új előfizetői táborra számítunk" - mondta el Takács Krisztián, a BTel ügyvezető igazgatója. A bővülő szolgáltatás-portfólió további előnye, hogy új, "3 az 1-ben" csomagok jelennek meg a cég, és ezzel együtt a távközlési piac kínálatában - tette hozzá az ügyvezető.
A telekommunikációban évtizedes tapasztalattal rendelkező hazai magánszemélyek által alapított, kecskeméti székhelyű BTelt egyéni üzleti modelljének és piacépítési stratégiájának köszönhetően a piac nem szorította kiskereskedői szerepbe: saját mikrohullámú adatátviteli hálózatot épített, melyet folyamatosan bővít, továbbá a vezeték nélküli technológiák kihasználására és továbbfejlesztésére koncentrál. Az öt éve klasszikus KKV-adottságokkal induló cég sikerrel veszi az éles piaci verseny akadályait, és jól használja ki lehetőségeit. Mindezt jól mutatja, hogy az országos szinten stagnáló méretű ügyfélbázis mellett is folyamatos ügyfélszám-növekedést tud felmutatni.
A növekvő függetlenséget biztosító saját hálózatépítés mellett a BTel üzleti modelljének másik alappillére a helyi, jellemzően intézményi ügyfélkapcsolati háló, mely az önkormányzatok szintjén mérhető megtakarítás és minőségi ugrás révén sorra nyitja meg a cég számára az új lakossági, illetve üzleti előfizetői piacokat. Mára a BTel a lakossági és intézményi ügyfélkör mellett jelentős számú üzleti ügyfelet szolgál ki, közöttük számos hazai és multinacionális nagyvállalatot is. A BTel 2010 júliusa óta a Vodafone stratégiai partnere a mobil szélessávú internet-szolgáltatásban.
"A cég üzleti modellje valóban folyamatos fejlődést tesz lehetővé, és nagyon örülünk az eddigi sikernek, de ez csak a kezdet" - mondta Takács Krisztián. "A BTel mára eljutott arra a pontra, hogy választania kell a megszokott KKV-keretek és a jelentős piaci szereplővé válás között."
A BTel műholdas TV-szolgáltatása, mely gazdas csomagkínálattal és számos HD csatornával kerül a piacra, az Eutelsat Eurobird 9A és az Eutelsat Hotbird műholdjairól lesz fogható.