A kiállítás megnyitóján Hoffmann Rózsa a NEFMI államtitkára, a verseny fővédnöke nyújtotta át a fiataloknak a díjakat, és kiemelte, hogy a pályázatok témái a világ jobbá, hatékonyabbá, egészségesebbé tételére összpontosítanak.
A Verseny három első helyezettje részt vehet az EU Fiatal Tudósok Versenyén, Helsinkiben, 2011 szeptemberében. A legjobbak továbbá szerepelhetnek a tudományos versenyek olimpiáján az USA-ban, és egy-egy fiatal
- a Nobel-díj átadási ünnepségen,
- a London International Youth Science Forum-on,
- az International Sustainable World Project Olympiad-on,
- a China Adolescent Science & Technology Innovation Contest c. versenyen,
- a svájci International Wild Life Research Week-en.
I. díjban részesült pályázatok:
Erdélyi Soma és Lipécz Ádám: MPA - Medical Pocket Assistant
Az MPA, egy telefonos elsősegély-segédprogram. A fiatalok a projekt kidolgozása kapcsán szakértővel is egyeztettek, így orvosilag is korrekt alapra építkeztek. A program valójában egy mobiltelefonokra optimalizált honlap, melyet a régi, középkategóriás telefonok is gond nélkül megjelenítenek. A pályázók fontosnak tartották a megfelelő illusztrálást, így több mint 100 szemléltető ábra magyarázza és színesíti az alkalmazást. A program segítségével, az elsősegély-nyújtási képzettséggel nem rendelkezők is gond nélkül alkalmazzák pl. a stabil oldalfekvést.
Biró Enikő: Új terápiás lehetőség vizsgálata sclerosis multiplexben
A sclerosis multiplex (SM) a központi idegrendszert érintő, legtöbbször fiatal felnőtteknél jelentkező autoimmun kórkép. A kórkép létrejöttében egyes kórosan működő limfocita altípusok játszanak fontos szerepet. A pályázó vizsgálatának célkitűzése az volt, hogy a kálium csatornák gátlásának hatására megfigyelje a limfocita aktivációban létrejövő különbségeket. Eredményei arra utalnak, hogy a vizsgált csatornák gátlásával csökkenthető a limfocita aktiváció mértéke.
Ócsvári Áron: "Tilitoli" egyszemélyes logikai játék
A játékot 3×3, 4×4 vagy 5×5-ös méretű táblán játszák. A feladat az, hogy a számokat sorfolytonosan rendezzük úgy, hogy az üres mező a tábla jobb alsó sarkában helyezkedjen el. A játékban az a nagy nehezítés, hogy nincs hozzá grafikai támogatás, így a játékos csak a fülére és a memóriájára hagyatkozhat. Ezzel a játékkal nem csak a memóriát, a logikát és koncentráló képességet, hanem a hallás utáni tájékozódást is lehet gyakorolni.