A radarérzékelők elhelyezése során gyakran kell kompromisszumot kötni a járművek kialakítása és a szenzorok működési jellemzői között, ezért ez utóbbiakat sokszor márkaemblémák vagy ütközők mögött helyezik el, illetve visszapillantó tükrökbe vagy egyéb műanyag elemekbe építik be. A burkolatok ellenére is megbízhatónak kell lennie a radarjelek átvitelének, ezért a radomok anyagának elegendően „átlátszónak” és homogénnek kell lennie a 77 GHz-es, illetve 79 GHz-es sávban ― ellenkező esetben reflexiók és átviteli csillapítások lépnek fel, jelentősen lerontva az érzékelők képességeit. Kritikus jelentőségű a radomon áthaladó rádiófrekvenciás összteljesítmény: a nagy veszteségek következtében lerövidül a radar érzékelési hatótávolsága.
R&S QAR: újszerű, képalkotó autóradar-vizsgáló berendezés
Az előbbiekben vázolt jelenség elkerülése érdekében az autóradarokban alkalmazott radomok vizsgálatára tervezett berendezés a különféle burkolatok és ütközők anyagának radarjelekkel való összeférhetőségét méri, elemzi és jeleníti meg képileg, bevált képalkotó eljárást alkalmazva. Az R&S QAR milliméteres hullámsávú képalkotó rendszere E-sávú, planáris adó- és vevőentennasorokkal működik. A rendszer helyfüggő reflexiómérést végez, másodpercek alatt megbízhatóan feltérképezve egy minta jellemzőit. A visszaverődési tényező nagy felbontású ábrázolása révén egy radom szerkezetének még a legkisebb mértékű hibái is könnyedén felfedhetők. Mivel maga a berendezés is a 77 GHz es, illetve 79 GHz-es, autóradarok számára kijelölt sávban működik, a milliméteres hullámsávú képen megjelenő hibák közvetlenül a radarjeleket zavaró tényezőket tükrözik.
Az R&S QAR segítségével tetszőleges anyagú és nagyságú minta vizsgálható be, 30×50 cm-es méretig terjedően. A teljes mértékben távvezérelhető és magas szinten automatizált mérőrendszerekbe is beépíthető berendezés részéletes, akár más rendszerekbe is átexportálható eredményeket szolgáltat.
Az R&S QAR jelű berendezés már megrendelhető a Rohde & Schwarz-tól.