A felek bejelentése szerint az eszközöket részben Magyarországon gyártják majd. A Siemens-Knorr Konzorcium az alkatrészcsomagok szállítását 2017 áprilisában kezdi.
Az ajánlat értelmében a Siemens, a Siemens-Knorr Konzorcium vezetője 40 darab 200 km/órás sebességre alkalmas forgóvázat szállít az új generációs IC+ személykocsikhoz. A napjainkig már több mint kétezer példányban gyártott forgóváztípus megfelel az európai átjárhatósági előírásoknak (TSI), ezáltal lehetővé teszi a járművek közlekedését a nemzetközi forgalomban; légrugós kialakításuknak köszönhetően pedig az utazóközönségnek komfortosabb utazást biztosítanak, mint a hagyományos forgóvázak.
A konzorcium másik tagja, a Knorr-Bremse 20 darab komplett fékberendezést és Flexball-vezetékeket szállít a nemzetközi forgalmú, újgenerációs IC+ kocsikhoz. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek majd.
A szerződés aláírásakor a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, Csépke András úgy fogalmazott, hogy kiemelten kezelték a forgóváz és fékrendszer közbeszerzését, mert a sorozatgyártás előkészületének értékben, összetettségében és szállítási idejében is a legnagyobb volumenű eljárása. A több mint 2,3 milliárd forintos beruházás szerződéskötését – a közbeszerzési szabályok szerint lefolytatott eljárás során – több hónapos, sikeres műszaki és pénzügyi tárgyalások előzték meg. A MÁV-START saját forrásából készül el a 20 nemzetközi kocsi, ezért a mostani szerződés mérföldköve a többi berendezés és alkatrész beszerzési folyamatának.
„Számunkra nagyon fontos, hogy csúcstechnológiás megoldásainkkal mi is hozzá tudunk járulni a hazai fejlesztésekhez, hiszen a vasúti járműiparban Magyarország hosszú évtizedeken keresztül élen járt innovatív megoldásaival. A MÁV-START számára korszerű, kipróbált forgóvázakat biztosítunk költséghatékony és rövid szállítási határidővel. Már a mostani szállításokban is jelentős a hazai hozzáadott érték, de a jövőben még inkább arra törekszünk, hogy tovább növeljük a gyártásban a helyi részarányt” – mondta el Ludvig László, a Siemens Zrt. Mobility divíziójának vezetője.
A közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződés teljesítése révén az alkatrészcsomagok szállítása 2017 tavaszán kezdődik.
A MÁV-START szolnoki telephelyén 2017-18-ban elkészülő tíz darab nemzetközi, másodosztályú, illetve tíz darab nemzetközi, többcélú utasterű és akadálymentesített IC+ kocsik a tavaly forgalomba helyezett két, saját fejlesztésű prototípus terveire épülnek. A prototípusok 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállítottak utasokat, majd 2015 júniusában megkapták a típusengedélyt Magyarországon és a környező országokban is (Ausztria, Csehország, Lengyelország, Németország, Románia, Svájc, Szlovákia és Szlovénia). Az első két forgalomba helyezett kocsi már több mint 1,2 millió kilométert teljesített. A MÁV-START, valamint az osztrák és a svájci vasúttársaság szerint is kedvezőek a kocsik nemzetközi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok.
A MÁV-START IC+ programjának köszönhetően már középtávon megújulhat az InterCity járműpark jelentős része. A nemzetközi IC+ flotta építését követően, 2018-tól állami forrásból 100 darab belföldi közlekedésre szánt IC+ kocsi sorozatgyártása indulhat el különböző elrendezéssel: termes 1. és 2. osztályú, illetve többcélú utasterű mozgáskorlátozott utasok részére is kialakított részekkel, emelővel és akadálymentesített mosdóval. Ezek a hazai pályaparaméterekhez igazodva legalább 160 km/h sebességű közlekedésre lesznek alkalmasak.