A két töltő terminál mindegyikének 300 kW a kapacitása és mindkét terminál két töltőállomással rendelkezik. Az állomások elegendő energiát biztosítanak a buszok számára ahhoz, hogy egy teljes napon át végállomástól végállomásig közlekedjenek a 109-es vonalon. A töltési művelet csak körülbelül hat percet vesz igénybe. A töltőállomások Hamburg belvárosának központi autóbusz pályaudvarán (ZOB) és Alsterdorf-ban találhatók.
A töltési folyamat megfelel az IEC 61851 és ISO 15118 nemzetközi nyílt szabványok előírásainak, amelyek alapján az elektromos buszok töltőrendszereit kell megvalósítani. A nyílt szabványok lehetővé teszik, hogy különböző gyártók járművei ugyanazt a töltőrendszert használják. Ezzel a megoldással az üzemeltető cégek a töltési infrastruktúrától függetlenül választhatják ki az elektromos buszokat, egyúttal biztosítva van a buszok együttműködő képessége is.
A Solaris három, akkumulátoros hajtású busza a Siemens fedélzeti töltőrendszerével van felszerelve, amelyet a gyors-töltésű állomásokhoz terveztek. Az, hogy mind a fedélzeti berendezést, mind pedig a töltési infrastruktúrát egy szállítótól szerezték be, nemcsak az átjárhatóságot (együttműködést) teszi lehetővé, hanem a rendszerek optimális összehangolását is biztosítja nemzetközi nyílt szabványok alapján. Mivel a buszokat a Siemens töltőberendezéseivel szerelik fel, a különféle típusú és különböző gyártóktól származó járművek könnyen integrálhatók egyetlen rendszerbe.