A VeriStand szoftver telepítés után azonnal futtatható és testre szabható, ezért segítségével gyorsabban fejleszthetők valósidejű tesztelő rendszerek. Ezen túlmenően segítségével kezelhetők a beágyazott vezérlőrendszereken futó, az új technológiák – például a korszerű vezetőtámogató rendszerek (ADAS), járműradarok és elektronikus repülővezérlés (fly-by-wire) – következtében egyre bonyolultabbá váló programok is. A felhasználók
konfigurálhatják a rendszer valósidejű „motorját” adott célfeladatok ― például valósidejű szimuláció, gerjesztőjel-előállítás, illetve nagysebességű és jelkondicionálást igénylő mérések során, mért adatokból számított vagy egyedileg skálázott csatornákon végzett adatgyűjtés ― végrehajtására;
- a LabVIEW szoftverrel vagy a programozási környezetek széles körével kibővíthetik és testre szabhatják a rendszert;
- gyorsan létrehozhatnak futási időben szerkeszthető professzionális felhasználói felületeket, amelyek tartalmazzák a szimulációs modell jellemzéséhez, az adatgyűjtéshez és a riasztások kezeléséhez szükséges eszközöket. A megújult kezelőfelület-tervező segítségével különösen hatékonyan fejleszthetők ki és hajthatók végre a valósidejű tesztek.
- „Az NI VeriStand új változatának köszönhetően a valósidejű tesztelő platform segítségével számos különféle alkalmazás vonatkozásában mérsékelhetők a beágyazott szoftverek vizsgálatának kockázatai és költségei” –fejtette ki Chad Chesney, az NI adatgyűjtési és beágyazott rendszerek üzletágának elnökhelyettese. „Az elsődlegesen szoftverközpontú szemlélet nyújtotta nyíltság és rugalmasság révén a mérnökök jelenleg és a jövőben is kielégíthetik a környezetszimulációs rendszerekkel kapcsolatos, gyorsan változó elvárásokat.”
Az NI valós idejű szimulációt, adatgyűjtést, átviteli protokollokat és vezérlést egyetlen közös platformba összefogó VeriStand szoftvere a jelenleg kapható legteljesebb körű HIL tesztprogram. Már támogatja az ipari szabványnak számító ASAM XIL alkalmazás-programozói felületet (API), valamint tovább bővíthető FPGA-, rádiófrekvenciás átviteli és képfeldolgozási technológiákkal. Lehetőség van szimulációs környezetek, például IPG Carmaker integrálására is, melyekkel autók fedélzeti vezérlő egységeinek (ECU) legújabb, vezetőtámogató rendszerekhez (ADAS) és önműködő járművekhez kapcsolódó beágyazott szoftverei vizsgálhatók.