A Siemens összesen 74 darab, Inspiro típusú metrószerelvényt szállít le a projekt során. A vonatok sajátossága, hogy teljesen alumíniumból készült karosszériával rendelkeznek, emellett úgy alkották meg őket, hogy 90 km/h maximális sebességgel haladhatnak a normál nyomtávú pályán. A kettő- és négykocsis szerelvényeket a szélsőséges éghajlati viszonyok figyelembe vételével tervezték; minden eddiginél hatékonyabb légkondicionáló rendszert építettek a járművekbe, amelyeknek ezáltal még a legnagyobb forróságban is megfelelő a hűtési teljesítményük. A szerelvény forgózsámolyait, hajtóműveit, a fékeket és az ajtókat speciális elemekkel is felszerelték, hogy megakadályozzák a homok beszivárgását.
„A projekten Bécsben és Szaúd-Arábiában dolgozó siemenses kollégák befejezték az első szerelvény fejlesztésével és elkészítésével kapcsolatos feladatokat; a jármű készen áll a közlekedésre a Rijádban uralkodó szélsőséges éghajlati körülmények között" – mondta el Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezetője. – „Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a három konzorcium közül elsőként mutathatjuk be járművünket a nyilvánosság előtt.”
Az első szerelvényt jelenleg a bécsi RTA (Rail Tec Arsenal) klimatikus szélcsatornájában tesztelik szélsőséges időjárási viszonyokra. A dinamikus vizsgálatok 2016 tavaszán kezdődnek Németországban, a Siemens Wildenrath-i Vasúti Tesztközpontjában.
A járművek gyártásán túl a Siemens felel a vasúti rendszerek integrálásáért is a hálózat 1-es és 2-es vonalán, amelyek hossza összesen 64 vágánykilométer (a teljes rendszer több mint harmada).