A csoportot a Műjégpálya jégmestere, műszaki vezetője vezette végig először a hűtőgépházon. Itt megtudtuk, hogy a teljes rekonstrukciót követően a Városligeti Műjégpálya Európa legnagyobb jégfelületű pályája lett a maga 14 800 m2-es felületével, amelynek előállításához a hűtőteljesítmény-igény időjárástól függően kb. 300 W/m2, összesen 4-4,5 MW, míg a beépített névleges kapacitás 5 MW. A korcsolyapálya hat szekcióra van osztva, bármelyik rész a rendszerből kiiktatható. A hűtőberendezés 4,5 tonna ammónia hűtőközeggel üzemel, amelynek kellemetlen, szúrós szagát a gépházba belépve mi is megtapasztalhattuk. Ezt az ammóniát öt, összesen 5-600 kW-os csavarkompresszoros hűtőaggregát komprimálja, amelyből a keletkező nagy nyomású és magas hőmérsékletű túlhevített gőz négy, föld alá telepített evaporatív kondenzátorban cseppfolyósodik a kondenzátor csöveire permetezett víz és az átáramoltatott levegő hatására. Ez a nagy nyomású, cseppfolyós hűtőközeg egy folyadékgyűjtő tartályba áramlik, ahonnan fojtás után a vízszintes és függőleges folyadékleválasztókba jut. Innen a kis nyomású, folyékony ammónia öt, nagy teljesítményű, elárasztott lemezes hőcserélőbe kerül, ahol a hűtőközeg egy része elpárolog, lehűtve a jégpálya alatt futó csövekben keringetett 180 m3 közvetítő közeget. Utóbbi ma már propilén-glikol oldat, de mint a körbevezetésen megtudtuk, a felújítás előtt a közvetítő közeg sólé volt. A propilén-glikol hátránya, hogy nem lehet vele tömeget mozgatni a viszkozitása miatt, így nem lehetséges a turbulens áramlás megvalósítása a teljes csővezetékben. A közvetítő közeg a jégpálya alatt 198 km hosszú, térhálósított PEX csövekben áramlik, amelyek a betonba ágyazva 80 mm-es osztás-közben vannak felerősítve egy acélhálóra. A jégmester elmondta, hogy nagyjából 12 köbméter víz kell ahhoz, hogy a műjégpályán egy milliméteres jeget állítsanak elő. A Jégpálya vízfogyasztása egy szezonban elérheti a 150 ezer m3-t is. Továbbá megtudtuk, hogy a „közönség-jég" mínusz 5 fokosan optimális, amihez a gépház átlagosan mínusz 8-9 fokot állít elő. Ha azonban mínusz 10-12 fok alá hűl a kinti levegő, a gépeknek „fűteniük kell", mert a túl hideg jég rian, reped. Ekkor a jég tisztítását végző gépek forró vizet locsolnak szét a pálya felületén.
A korszerűsítés során a korcsolyaépület műemléki besorolása miatt, nagy figyelmet kapott a gépház elhelyezése, amit úgy kellett megoldani, hogy az ne zavarja a környezet gyönyörű látképét. Így az a főépület jobb oldalára, a Vajdahunyad várral szembe, részben a föld alá került. Tetejére pázsitot telepítettek, amely belesimul a Városliget zöld parkjának látványába.
A vezérlőszoba után testközelből is megtekintettük a korcsolyapálya tisztítását végző hatalmas gépeket, majd bepillanthattunk a kazánházba, ahol az épületeket fűtéssel ellátó fan coil rendszerhez tartozó 600 kW-os kondenzációs kazán és az 1000 embert kiszolgáló bojlerek foglalnak helyet. A körbevezetés a villamos kapcsolótérben ért véget, ahol a rengeteg kapcsolószekrényt lehetett megtekinteni.
Az érdeklődők, úgy gondolom, egy igen érdekes üzemlátogatáson vehettek részt, ahol részletesebben is betekintést nyerhettek a főváros egyik büszkeségének működtetésébe, és megbizonyosodhattak arról, hogy a Városligeti Műjégpálya még hosszú éveken keresztül képes lesz biztosítani a korcsolyázni vágyók szórakozását, sportolását, illetve a gyorskorcsolyasport fejlődését.