Dr. Nico Kämpchen, a BMW csoport kutatási és fejlesztési központjának automatizált vezetésért felelős menedzsere szerint a legnagyobb kihívást az autópálya kijáratoknál és felhajtóknál letérő vagy éppen a forgalomhoz csatlakozó autók jelentették: "A prototípus fejlesztése során sikerült elérnünk, hogy képes legyen reagálni a becsatlakozó, vagy a pályát elhagyó járművekre. A rendszer egyelőre 130 km/órás sebességig biztonságosan üzemel. Véleményünk szerint egy ilyen jármű használata teljesen új élményt tesz lehetővé a vezető és utasai számára. Bár az automatika képes az önálló vezetésre, nem helyettesíti az emberi figyelmet, hanem segíti azt" - mondta el a menedzser.
Az Emergency Stop Assistant akkor lép működésbe, ha a vezető elveszítené uralmát a jármű felett. Ilyen eset lehet egy egészségügyi vészhelyzet is, amikor a vészleállító asszisztens képes felismerni a helyzetet, és önállóan irányítani az autót. A rendszer automatikusan aktiválja a vészvillogót és a forgalom figyelembevételével lehúzódik az út jobb szélére, és riasztja a hatóságokat.
Az innovatív vezetéssegítő szolgáltatások fejlesztései a jövőben is folytatódnak majd, a BMW i3 koncepcióautóban például már megtalálhatóak a parkolássegítő asszisztens, valamint a forgalmi dugó asszisztens új változatai. Az új városi tanulmányautó képes a vezető beavatkozása nélküli parkolásra, ami azt jelenti, hogy a korábbiakkal ellentétben a kormány mellett a váltót és a pedálokat is kezeli.
A forgalmi dugó asszisztens képes átvenni a sofőrtől az irányítást monoton közlekedési szituációk alkalmával. A rendszer felveszi a forgalom ritmusát, és folyamatosan biztonságos távolságot tart a többi járműtől az automata kormányzás és sebességtartás segítségével.
Az automata vezetés az autópályákon fontos információkkal és tapasztalatokkal szolgál a fejlesztőknek, hogy a jövőben minél biztonságosabb és hatékonyabb rendszerek segítsék a vezetőket. A következő fejlesztési ciklusban a prototípusokat az útépítések és felújítások "kezelésére" is programozzák majd.