Németországban a városi tömegközlekedési utazások felét buszok bonyolítják. Sajnos ezek nemcsak zajosak, hanem a kipufogógázok emberre és a környezetre egyaránt károsak. Hosszú távon a tisztán villamos meghajtás lenne, azonban a mai akkumulátortechnika még túl drága, noha például Kínában már van néhány jármű, melyeket innovatív lítiumion-akkumulátorról hajtanak. A városi buszok esetében, amelyeknek a megállóhelyek és közlekedési lámpák miatt gyakran meg kell állniuk, a hibrid meghajtás a legmegfelelőbb. Ez közbülső lépést jelent a teljesen emisszió-mentes buszok felé vezető úton, amelyek vagy tiszta akkumulátoros üzemben járnak, vagy az akkumulátort üzemanyag-cellás rendszerrel kombinálják.
Ez a technika egy szellemes energiamenedzsmenttel a buszokat azáltal teszi nemcsak takarékosabbá, hanem halkabbá is, hogy a dízelmotor gyorsításkor nem, hanem csak a takarékos és csendes fordulatszám-tartományban működik. Az üzemanyag-megtakarítás évi 60 000 km-es futásteljesítményt alapul véve akár 10 000 liter dízelolaj is lehet az útvonaltól függően.
Napjainkban a világ több városában járnak már Elfa-hajtású buszok, többek között Londonban is, ahol egy flottányi emeletes busz jár, egyelőre teszt jelleggel. Hamburgban azt tervezik, hogy olyan hibridbuszokat állítanak be, amelyek dízelmotor helyett üzemanyag-cellát használnának erőforrásként. A hibridhajtás nemcsak buszok, hanem más olyan, gyakorta megállni kényszerülő haszonjárművek esetében is előnyös, mint pl. kukásautók vagy kisteherautók.