Teljesítmény-elektronikai félvezető-alkalmazás (SiC) és a magas hőmérsékletű MLCC igényei
Az elektromos autók hatótávolságát az akkumulátor kapacitása korlátozza. Mire volna szükség ennek növeléséhez? A válasz egyszerű: növelni kell az akkumulátor kapacitását és az MPGe (km/kW) értéket.
Az akkumulátorok kapacitásának növekedésével azonban a töltési idő is növekszik, ami kényelmetlenséget jelent a járművezetők számára, ezért erre is megoldást kell találni!
Az autógyártók folyamatosan fejlesztik és javítják a gyorstöltő-rendszereket, így csökkentve ezt a kellemetlenséget. A töltési idő csökkentésére 2 lehetőség kínálkozik: az első a töltési feszültség növelése, a második pedig az elektromos járműtöltő (OBC) kapacitásának (kW) növelése.
Az áramkörhöz választott teljesítmény-elektronikai félvezetők típusa szintén fontos szerepet játszanak a hatékony áramellátórendszer kialakításában. A SiC MOSFET-eket széles körben alkalmazzák az autóipari hajtásláncok DC/DC átalakítóiban, amelyek a frekvencia és a feszültség növelésével javítják a teljesítménysűrűséget. A nagy teljesítményű áramköri alkalmazások, például az OBC és az inverterek hőt termelnek, ami végezetül hőkezelési problémákat eredményez.
A hűtőrendszereket úgy tervezték, hogy megoldják a teljesítmény-elektronikai félvezetők által generált hő okozta problémákat.
Ezért van szükség a magas hőmérsékletű, 150 ℃-os MLCC-re nemcsak a belsőégésű motorok hajtásláncában, hanem az elektromos járművek hajtáslánc-rendszereiben is.
Magas környezeti hőmérsékletű hajtáslánc és elektronika
Az EV-piac gyors növekedésének nem várt akadályokkal kell szembenéznie, azaz az akkumulátorkínálat nem tud lépést tartani a kereslettel. Ennek eredményeképp a globális OEM-eknél hiány mutatkozik az akkumulátorokban használt nyersanyagokból, ami az árak emelkedéséhez vezet.
Ezzel párhuzamosan az ICE és a HEV járművek iránti kereslet állandósult, és a BEV (akkumulátoros elektromos járművek) piacával is osztoznia kell. A belső égésű motorok hajtásláncának műszaki fejlesztése során elsősorban az olyan fejlesztésekre összpontosított, mint a vezetési teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a csökkentett kipufogógáz-kibocsátás.
A károsanyag-kibocsátás csökkentése és az üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében csökkenteni kell a motor terhelését.
A belsőégésű motor ereje vezérli a sebességváltót a jármű mozgatásához, a további teljesítményt pedig egy külső szíjhajtás osztja el.
A motor teljesítménye ezen felül a generátorhoz, az olajszivattyúhoz (kormánymű, sebességváltó stb.), a vízszivattyúhoz és a klímakompresszorhoz is eljut.
Végsősoron a fenti mechanikus hajtású eszközök mindegyike csökkenti a fogyasztást, ezért a probléma megoldása érdekében ezeket eszközöket elektromos alternatívákkal helyettesítik. További elektromos alkatrészekre, például ECU-ra és érzékelőkre van szükség, és mivel ezek a motortérben vannak elhelyezve, magas hőmérsékletnek vannak kitéve. A belső égésű motorok hajtásláncának környezete általában magas hőmérsékleten üzemel. A kipufogórendszer jellemzően több mint 587 °C-os hőt bocsát ki, a motorolaj és a sebességváltóolaj pedig nagyjából 148 °C-os, ami még tovább növeli környezet magas hőmérsékletét.
Mindezek figyelembe vételével az OEM-ek és a beszállítók egy olyan feladatprofilt határoznak meg, amely figyelemmel van a jármű hőmérsékleti terhelésére. A megfelelő alkatrészek kiválasztása a termék használati helyén fennálló üzemi hőmérséklet figyelembe vételével kulcsfontosságú.
150℃ MLCC, magasabb MLCC-kapacitás magas hőmérséklet-tartományban
A hőmérséklet és a feszültség az MLCC élettartamát befolyásoló tényezők.
A 150℃ MLCC nem csak a megbízhatóságot garantálja magas hőmérsékleten, hanem nagyobb MLCC-kapacitást is biztosít.
SEMCO 150℃ autóipari MLCC-k listája
Bemutatkozik a 150℃ MLCC, amely magas hőmérsékleten is megbízhatóságot garantál.
További információkért és a részletes termékválasztékért látogasson el weboldalunkra!