FőoldalArchívumA válság ellenére nőtt az autósok száma
2010. május 28., péntek ::

A válság ellenére nőtt az autósok száma

Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt - ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából.Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és -javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás, amely során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

Több fiatal a volánnál, Magyarországon gyártott autók előnyben
A válság ellenére nőtt az autóval rendelkező háztartások száma: a felnőtt lakosság közel felének van saját tulajdonú gépjárműve. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében - a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.


A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.

Nőtt a független autószervizek szerepe a piacon
A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. A reprezentatív felmérés új trend kialakulását mutatja: az emberek egyre inkább a független autójavítókhoz fordulnak járműveikkel. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.

A hazánkban már 90 autószerelő műhellyel jelen lévő Bosch Car Service hálózata megőrizte piacvezető pozícióját, a legismertebb hálózat Magyarországon és a megkérdezettek körében több mint kétszer annyira ismert, mint a dobogó második helyén szereplő konkurens autószerviz. Hazánkban hét szervizhálózatot említettek a kutatásban résztvevők.

A Bosch Car Service-ről
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt. Az azóta több mint 14000 partnert számláló hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízelüzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd a nyolcvanas évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátló (ABS) diagnosztizálásával is. A Bosch Car Service koncepciót mint teljes körű szerviz-szolgáltatást nyújtó autószervizt a kilencvenes évek végétől indította el az addigra már a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója.


A Bosch honlapja

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény