FőoldalArchívum4 milliárd dollárért 380 kilométerrel száguldó vonatokat vásárol Kína a Bombardiertől
2009. október 13., kedd ::

4 milliárd dollárért 380 kilométerrel száguldó vonatokat vásárol Kína a Bombardiertől

4 milliárd dollár értékben 80 darab nagysebességű vonatot szállít Kínának a Bombardier kínai vegyesvállalata.A 380 kilométeres csúcssebességre képes ZEFIRO 380-as vonatok a kínai állam 6000 kilométer hosszúra tervezett, nagysebességű vasútvonalán száguldanak majd

A világ egyik legkorszerűbb és a Kínai Nagyfal hosszúságát megközelítő, nagysebességű vasúti hálózatára 20 db nyolc kocsis és 60 db tizenhat kocsis szerelvényt rendelt a Kínai Vasútügyi Minisztérium a Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation vegyesvállalattól. A több száz kilométeres sebességre képes vonatok a Bombardier következő generációs ZEFIRO vasúti technológiájára épülnek, meghajtásukról pedig a rendkívül energiatakarékos BOMBARDIER MITRAC vezérlőrendszer gondoskodik. Az első vonatot 2012-ben szállítják, az utolsó szerelvények leszállítására pedig várhatóan 2014-ben kerül sor.

A ZEFIRO 380-as szerelvényekbe beleépítették a Bombardier korszerű energiatakarékos ECO4 technológiai megoldásait, ennek köszönhetően a vonatokkal kategóriájukban a leghatékonyabb üzemeltetést lehet elérni. A Bombardier arra törekszik, hogy a vasúti közlekedést a világ legfenntarthatóbb közlekedési formájává léptesse elő. Ennek keretében mutatta be 2008-ban ECO4 elnevezésű technológiai fejlesztéseit, melyek akár 50%-os általános energia-megtakarítást képesek biztosítani.

Jianwei Zhang, a Bombardier kínai részlegének elnöke és vezető képviselője elmondta: "Kína számára egyértelmű a nagy sebességű vasutak kritikus fontosságú szerepe a fenntartható közlekedési rendszerben, ezért stratégiai beruházásokat hajt végre e jövőkép valóra váltása érdekében. Az ország az elérhető legmodernebb technológiákat alkalmazza, hogy kiépíthessük a világ legkorszerűbb vasúti hálózatát. Nagy örömünkre szolgál, hogy ezzel az innovatív projekttel tovább növelhetjük a Kína számára biztosított lenyűgöző vasúti megoldások hosszú sorát."
André Navarri, a Bombardier Transportation elnöke és operatív igazgatója a kínaiakkal fennálló hosszú és gyümölcsöző partnerkapcsolat eredményének nevezte a megrendelést. "A legkorszerűbb nagyon nagy sebességű technológiát biztosítjuk a világ egyik legnagyobb szabású nagy sebességű vasúthálózati fejlesztéséhez. Ez a következő generációs vasúti járműre szóló megrendelés - mely mérföldkövet jelent munkánkban - egy pozitív, produktív, hosszú távú kapcsolat eredménye" - tette hozzá.

A ZEFIRO 380-as vonatok a Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation gyárában készülnek a kínai Qingdaoban. A mérnöki tervezőmunkát Qingdaoban és az európai Bombardier központokban végzik, a projekt irányításáért és az alkatrészek szállításáért pedig az európai és a kínai gyárak felelősek.

A Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation Ltd. a Bombardier és a CSR Sifang mozdony- és vasúti kocsi gyártó cég közös vállalata, mely a kínai piac számára szállít személyvonatokat. Megalakulása óta több mint 1000 személyvonattal, többek között nagy sebességű vonatokkal és csúcsminőségű személykocsikkal látta el a kínai vasúthálózatot. A jelenlegi, 80 darab vonatra szóló, 4 milliárd dolláros megrendelésből a Bombardier 2 milliárd dollárral részesedik.

A Bombardier rendelkezik a legnagyobb tapasztalattal a nagy sebességű vasúti projektek terén a szektorban, köszönhetően annak, hogy már több mint 850 nagy sebességű mozdony és vasúti jármű szállítási projekt kivitelezésében vett részt. Kínában a Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation jelenleg a világ leggyorsabb hálókocsis vonatait készíti a kínai Vasútügyi Minisztérium megrendelése alapján: a húsz darab 16 kocsis szerelvény 250 km/h csúcssebességre lesz képes. A gyár másik 20, hasonlóan nagy sebességű, hagyományos utasbefogadó képességgel rendelkező vonat előállításán is dolgozik; ezek első példányait mindössze 18 hónappal azután szállítják le, hogy a Minisztérium megadta az engedélyt a munka megkezdésére.

Az új megrendelés tovább gazdagítja a Bombardier már így is lenyűgöző technológiai megoldásainak sorát a kínai piacon. 2008-ban a cég szállította a szárazföldi Kína első teljesen automata utasszállító alkalmazását a Pekingi Nemzetközi Reptérnek, jelenleg pedig Guangzhou városába szállítja a világ első, városi tömegközlekedésben alkalmazható automata utasszállító rendszerét. A 2007-es, nagy sebességű vonatokra - beleértve a világ leggyorsabb hálókocsis vonataira - szóló szerződés a kínai Vasútügyi Minisztérium vasúti berendezésekre adott eddigi legnagyobb megrendelése volt.
Szintén 2007-ben írta alá a Bombardier az első szerződését az ERTMS jelzőtechnológiát alkalmazó korszerű vasúti jelzőrendszer Kínába történő szállítására a wuguangi nagy sebességű személyszállító vonalra. Ugyanebben az évben a cég a kínai Dalian mozdony- és vasúti kocsi gyártó vállalattal is szerződött, melynek értelmében a Vasútügyi Minisztériumnak szállítandó 500 nagyteljesítményű villamos tehervonathoz szállított berendezéseket. A Bombardier volt az első olyan vasúti berendezés szállító, aki 1000 metrókocsit szállított a kínai piacra nagyrészt a metrókocsik gyártására szakosodott Changchun Bombardier Railway Vehicles Co. Ltd. nevű közös vállalatán keresztül. 2006-ban a cég szállította az első speciálisan tervezett vasúti kocsikat a világon a legnagyobb magasságban üzemelő magashegyi vasúthoz.

A Bombardier jelenleg több mint 3000 alkalmazottat foglalkoztat Kínában három közös vállalatánál és öt 100%-os tulajdonú külföldi vállalatánál.

Bombardier Transportation
A vasúti technológiák terén globális piacvezető szerepet betöltő Bombardier Transportation a vasútipar legszélesebb termékportfolióját kínálja, emellett a fenntartható mobilitásban új mércét felállító innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal jelenik meg a piacon. Az energia-megtakarítás, hatékonyság, gazdaságosság és ökológia négyes irányelvére épülő BOMBARDIER ECO4 technológiák energiát takarítanak meg, védik a környezetet, és javítják a vasúti közlekedés összteljesítményét. A több mint 60 országban jelen lévő Bombardier Transportation központja Berlinben (Németország) található. Több mint 100 000 járműve közlekedik világszerte.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény