A Siemens intelligens töltőállomása lényegesen különbözik a különféle eddigi kisérleti és pilot-megoldásoktól. A Sitraffic Epos moduláris felépítésű, és egyedülálló töltőpontként vagy akár tíz szatellit-csatlakozóval rendelkező állomásként is konfigurálható. Ott érdemes telepíteni, ahol számos e-autónak lehet szüksége feltöltésre: pl. olyan közterületeken, ahol parkolójegy-automataként is működhet, vagy cégek telephelyein. A töltőoszlop foglaltságát rádiós összeköttetésen lehet jelenteni a központnak, ahol így az oszlopok kihasználását és rendelkezésre állását folyamatosan megfigyelik. Az Epos a kontaktnélküli kártyával működő, beépített ügyfél-azonosítás alapján optimális hozzáférési ellenőrzést tesz lehetővé, és gyűjti az információt a tényleges használatról és az elszámolásról. A biztonság is magas szintű: az oszlop egy-egy csatlakozója csak akkor vannak feszültség alatt, amikor már autó kapcsolódott rá, és az összeköttetés engedélyt kapott a töltésre.
Az egység színes kijelzővel van felszerelve, amely a felhasználónak egyszerű módon ad kezelési utasítást. Az adatközponthoz való kapcsolódása révén a képernyőn további információk is megjeleníthetők: pl. városi tájékoztatás, turisztikai célpontok, környékbeli szállodák és éttermek. Előkészületben van az e-oszlopok helyzetadatainak átjátszása az áramot vételező e-autó útvonaltervező rendszerébe. Ebből a vezető mindig tudhatja, hogy hol van a legközelebbi e-töltőllomás. Mivel az Epos-pontok dizájnja ugyanaz, mint a Sitraffic parkjegy-automatáké, jól beilleszkednek a városképbe.
A Siemens intelligens töltőállomása lényegesen különbözik a különféle eddigi kísérleti és pilot-megoldásoktól. A Sitraffic Epos moduláris felépítésű, és egyedülálló töltőpontként vagy akár tíz szatellit-csatlakozóval rendelkező állomásként is konfigurálható. Ott érdemes telepíteni, ahol számos e-autónak lehet szüksége feltöltésre: pl. olyan közterületeken, ahol parkolójegy-automataként is működhet, vagy cégek telephelyein. A töltőoszlop foglaltságát rádiós összeköttetésen lehet jelenteni a központnak, ahol így az oszlopok kihasználását és rendelkezésre állását folyamatosan megfigyelik. Az Epos a kontaktnélküli kártyával működő, beépített ügyfél-azonosítás alapján optimális hozzáférési ellenőrzést tesz lehetővé, és gyűjti az információt a tényleges használatról és az elszámolásról. A biztonság is magas szintű: az oszlop egy-egy csatlakozója csak akkor vannak feszültség alatt, amikor már autó kapcsolódott rá, és az összeköttetés engedélyt kapott a töltésre.
Ismeretes, hogy az autóipar nagy elánnal dolgozik a benzin és dízel nélküli járművek ki- ill. továbbfejlesztésén. A mai e-modellek hatósugara lényegesen szerényebb, mint a hagyományos üzemanyaggal közlekedőké. Ezért töltőberendezések sűrű szövésű hálózatára, valamint a (földrajzi) helyükre vonatkozó megbízható információra van szükség. Ehhez az infrastruktúrát számottevően meg kell változatni az áramtermeléstől és -elosztástól kezdve a jármű komponensein át a kocsi által igényelt árammennyiség kiadásáig és elszámolásáig. A Siemens szerint a Sitraffic-Epos-töltőállomás megfelel ezeknek a követelményeknek.