Magas műszaki színvonal és tartalom
A társaság az elmúlt 15 év alatt rendszerintegrációval, műszaki távfelügyelettel, ipari folyamatirányító, informatikai és adatátviteli rendszerek tervezésével tűnt ki a magyar piacon, köszönhetően a komoly K+F tevékenységének. A cég fő profilját a nagy földrajzi kiterjedésű területeket felügyelő ipari adatgyűjtő eszközök fejlesztése jelenti. A gyártmányok minőségét jelzi, hogy a szállítmányozás, az ipari automatizálás, valamint a nagy földrajzi kiterjedésű ipari rendszerek felügyeletében alkalmazott termékei és szolgáltatásai az Egyesült Államoktól Szingapúrig a világ számos pontján kelendőek.
A vállalkozás nem csak szoftverfejlesztéssel, de a hozzá kapcsolódó hardvereszközök gyártásával is foglalkozik. Az általuk kifejlesztett GPS/GPRS-alapú DIWICON-technológiát világszerte sikerrel alkalmazzák a mobil munkamenedzsment és az ipari rendszerfelügyelet legkülönbözőbb területein az olajvezetékek szivárgásérzékelésétől kezdve a gázipari automatizáláson és a flottakövetésen át egészen a személyi biztonságvédelemig. Ügyfeleik, partnereik között olyan kiemelkedő nevekkel találkozhatunk, mint a MOL, a T-Mobile, a Richter Gedeon, a Shell, az E.ON, a Gaz de France vagy a General Electric. A cég egyedülálló fejlesztéseire a világ vezető szoftvergyártó vállalata, a Microsoft is felfigyelt, aminek köszönhetően a CASON kiemelt magyarországi partnerként vesz részt a redmondi óriás legújabb szerverplatformjainak hasznosításában.
A CASON vezetője szerint cége sikerének záloga a folyamatos kutatás és fejlesztés, a termékeikben rejlő újdonság varázsa, valamint a flexibilitás. Úgy véli, a világgazdaságban meglévő komoly kihívások globális jellege miatt van nagyobb esélye egy cégnek a kilábalásra, ha a globális piacon próbál helytállni. Ők ezt egyre nagyobb lendülettel teszik, amiből reményeik szerint (és a most formálódó megbízások alapján) az átmeneti gazdasági lanyhulás sem fog sokat visszavenni.
Arra törekednek, hogy termékújdonságaik, szolgáltatásaik szinte azonnal, abszolút naprakészen reagáljanak azokra az aktuális kérdésekre, amelyek a mai világban egyre többször merülnek fel: hogyan tudok egyszerre több dolgot kontrollálni úgy, hogy egyszerre csak egy helyen tudok jelen lenni? Hogyan terjeszthetem ki befolyásomat azokra a dolgokra, emberekre, akik mellett nem ülhetek ott állandóan?
A fejlesztők gondolnak az egyes emberekre is. A napjainkban megjelenő Metropolis nevű követőalkalmazása lehetővé teszi a családtagok számára is, hogy GPS-es nyomkövető segítségével figyelemmel kísérjék egymást. Ezen termékújdonsággal nyit a cég a konzumerszféra felé, mert fontos számára a több lábon állás. Másik érdekes terület a tudatos energiafelhasználóvá válás. A CASON által elképzelt jövő azt vetíti előre, hogy a jövő tudatos fogyasztója képes a mosógépével „megállapodni" abban, hogy ne a csúcsfogyasztás közepén mossa ki a ruháit, hanem akkor, amikor ez mindenki számára a legköltséghatékonyabb és legideálisabb. A jövő tudatos energiavállalata nem az egyszeri munkásembert küldi leolvasni a végfogyasztó adatait, hanem állandó adatszolgáltatással bíró mérőeszközöket szerel fel, vagy a meglévő mérőeszközöket egy állandó adatkommunikátorral látja el, amely által tervezhetővé, átláthatóvá és tudatossá válik az energiafogyasztás, amely mindannyiunk érdeke. Ilyen, és ehhez hasonló témák azok a kulcsok a sikerhez, amelyekkel a CASON külföldön is versenyképes.
Késznek lenni az állandó innovációra
A CASON vezérigazgatója úgy látja, az előremenekülés a legjobb megoldás. Színvonalas termékkel vagy szolgáltatással, kreativitással, akarással és változó körülményekhez igazodó gyors reagálással bizonyosan át lehet vészelni a legnehezebb időszakokat is. Eddig is ezt a módszert alkalmazták: a növekedés egyszerre szükséglet és lehetőség ebben az ágazatban. Éves forgalmuk megközelítőleg 10 százalékát költik innovációra, ez teszi lehetővé, hogy a technológiai szektor folyamatos fejlődését figyelemmel kísérve újabb és újabb jövőbe mutató fejlesztést valósítanak meg. Most, amikor a finanszírozási lehetőségek szűkössége jelent problémát, próbálnak pályázati úton is minél több forrást bevonni, sikerrel: a tavalyi év végén nyertek el egy 100 millió forintos uniós fejlesztési támogatást.
Nem bezárkózni kell, hanem olyan területek és ágazatok felé mozdulni, amelyeket kevésbé érint a recesszió – mondta Szakács Ferenc. Igyekeznek speciális termékeket előállítani, és a nemzetközi piacon ott értékesíteni azokat, ahol kevesebb konkurenssel kell megküzdeni. Így például az arab országokban vagy olyan távol-keleti piacokon, amelyek gazdaságai kevésbé vannak kitéve a mostani válság negatív hatásainak. A CASON most főként a Közel-Keleten építi kapcsolatait, az Öböl menti országokban kezd tárgyalásokba energiavezetékek és -rendszerek felügyeletéről. Emellett Oroszország is a kiemelt „célpontok" között van, a vállalat nemrég nyitotta meg moszkvai képviseletét.
A cég alapfilozófiájához tartozik a megújulás, a K+F fontossága, a folyamatos innováció. Ilyen megújulási szándék volt például a 2007. évi, Érden megvalósított több mint 150 millió forintos beruházás is. Ezzel a termelési kapacitást bővítő beruházással kívánták úgymond megszemélyesíteni a jövőbe mutató gondolkodásukat.
Ár és minőség
Kiemelkedő teljesítményükre, dinamikus fejlődésükre számos díj és elismerés szolgál bizonyítékul. Többek között 2000-ben és 2005-ben is Innovációs díjat nyertek, a 2006-os esztendőben pedig a „Europe's 500" kitüntető cím birtokosaiként bekerültek Európa ötszáz leggyorsabban fejlődő és legtöbb új munkahelyet teremtő vállalata közé. Az elismerések sora 2008-ban tovább bővült a Microsoft Innovációs Díjával, a Microsoft Global Launch Partner címmel, amelyet a világon 10 cég mondhat a magáénak, és az Üzlet&Siker gazdasági magazin Minősített Vállalkozás díjának megszerzésével.
A jelenleg öt országban, több mint száz alkalmazottat foglalkoztató cég forgalma 2007-ben meghaladta a 9,2 millió eurót. A további dinamikus külföldi terjeszkedésnek köszönhetően a cég tervei szerint a forgalom 2010-re meghaladhatja a 15 millió eurót, alkalmazottaik száma pedig elérheti a százötven főt.