A technológia lényege, hogy a kerékbe, a tárcsafék mellé két elektromos motort kapcsolnak, amelyek közül az egyik a kereket forgatja. A másik aktív felfüggesztési rendszerként szolgálna, mivel egy aktuátor segítségével folyamatosan változtatná a lengéscsillapítás feszességét, akár minden harmadik ezredmásodpercben. Ebben a felfüggesztésben minden oldaldőlést vagy bólintó mozgást automatikusan korrigál a rendszer. Ráadásul az Active Wheellel felszerelt autókban nincs szükség kuplungra, féltengelyre, differenciálműre, sebességváltóra, kardántengelyre és kanyarstabilizátorra sem.
Összkerékhajtás is megvalósítható, ha a jármű mind a négy kereke Active Wheel. Mivel a kerekek nyomatéka külön-külön szabályozható, hasonló hatást lehet elérni, mint egy hagyományos 4×4-es autóban, amit aktív differenciálművel is felszereltek.
A leglátványosabb változás az lenne, hogy az autókból eltűnnének a hagyományos motorok, így a teljes orr-részt gyűrődőzónának vagy csomagtartónak lehetne kialakítani.