A hibrid meghajtásrendszer fékezéskkor automatikusan átáll generátorüzemre, amikor a mozgási energiát elektromos árammá alakítva azt ideiglenesen elraktározzák egy elemben. Az elektromotor ezt az áramot felhasználja. Ez különösen városi forgalomban nyújt óriási megtakarításokat. Az eddigi hibrid technológiának tárolóproblémája volt. A Fraunhofer Intézet három kutatója új energiatárolási módszert fejlesztett ki Electromobility Fleet Test néven. A fejlesztést a német környezetvédelmi minisztérium, a Volkswagen és még hét cég támogatja. A Fraunhofer Intézeten belül is, a hatékonyság növelése céljából az Itzenhoe-i Silicon Technology ISIT, a nürnbergi Integrated Circuits IIS, és az erlangeni Integrated Systems és Device Technology IISB egyesítik erőiket a következő három évben. A kutatók egy lítium-polimer-akkumulátor-technológia alapjaira épülő energiatároló modult fejlesztenek, ami alkalmas járművekben való használatra.
Ennek az energiatároló modulnak ellen kell állnia a mostoha környezeti feltételeknek, amelyekkel egy hibrid járműben találkozni fog, és mindezek felett nagy megbízhatóságot és hosszú élettartamot kell garantálnia – állítja Dr. Gerold Neumann ISIT kutató, aki az egész Fraunhofer tevékenységeket koordinálja. A kutatók remélik, hogy találnak olyan új elektródaanyagot, amely környezetállóbb. Egy különlegesen fejlett telep-menedzsmentrendszer tartósabbá és megbízhatóvá teszi az energiatároló eszközt. A szakértők olyan új energiatároló koncepció után is kutatnak, amelyek szellemében nagy energiasűrűség valósítható meg. Ennek érdekében mechanikai és elektromos részegységeket integrálnak egyetlen modulban, hőmérsékletellenőrzött, adatregisztrált és nagyfeszültségű biztonságra is méretezett rendszerben.
Az új energiatároló modul kísérleti fejlesztésével az intézet 2010-ben készülni el, és a Volkswagennél kívánják tesztelni.
Új, nagykapacitású energiatároló hibrid autókhoz
A hibrid technológia egyesíti a belső égésű motorok és elektromotorok előnyeit. Tudósok nagykapacitású energiatárolókat fejlesztenek, amely a hatékony hibrid autózás előfetétele.Ha a járművet vegyesen hajtja a folyékony fosszilis üzemanyag (benzin, dízelolaj) és a vezetékes villamos hálózatból előzőleg elraktározott villamos energia, az figyelemre méltóan kisebb energiát használ.
Kategória:
Cikk archívum
Legfrissebbek a szerzőtől: Gruber László
- 3D-s élmény okostelefonokon és tábla-PC-ken
- Személyre szabott doboznyomtatást kínál a Xerox
- Felhő-alkalmazások - az IT felsőbb osztályba léphet
- A Fujitsu PRIMERGY RX300 S5 a virtualizált környezetek legjobban teljesítő kétfoglalatos, nyolcmagos rendszere
- A Sharp négy új, professzionális monitort mutatott be az ISE 2010 kiállításon
Rendezvények / Kiállítások
Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény
Elektronet nyomtatott kiadás
Legfrissebb lapszámunk kapható az újságárusoknál, vagy előfizethető honlapunkon, itt!
Legolvasottabb cikkeink
-
Bel Stewart-MagJack csatlakozók
-
Érintésvédelmi műszerek képességei
-
Egyedi és szériamozgatási és -ellenőrzési rendszerek a folyamatok automatizálásához
-
Amerikai tudományos elismerését a Kálmán-szűrő megalkotójának
-
Valódi és biztonságos alternatíva a boltokból kivont izzólámpákra
-
2022-re 4 nm-es gyártástechnológiát céloz meg az Intel
-
Skype: messze több, mint egy VoIP-telefon
-
A Szilícium-völgy válasza a globális válságra
-
A pendrájv sem csodaszer!
-
National Instruments