Tavasz óta folyik hát a beszállítók kiválasztása, hol tart a dolog manapság?
Az ITD szerint – amely a gyáralapítást koordinálja – „Leginkább azok a kis- és középvállalkozások számíthatnak sikerre, amelyeknek már van autóipari tapasztalatuk, vagy eleve ezen a területen működnek, de ez önmagában nem lesz feltétel". Meg kell adni a tulajdonosi szerkezetet, az elsődleges tevékenységi kört és a legfontosabb beszállítókat. Az úgynevezett előminősítési rendszerben technikai és pénzügyi szempontokat is vizsgálnak. A termelési mutatók mellett az irányítási és minőségbiztosítási rendszert is átvilágítják, de kíváncsiak például a mérőműszerek típusára és életkorára is.
Szeptember elején, amint a Daimler pontosan meghatározta az igényeit, indult az ITD országjáró roadshow-ja. Önkormányzatokat, iparági klasztereket, helyi és országos kamarákat keresnek fel, ahol pontosan ismertetik a német cég feltételeit és igényeit. Az előzetesen összeállított listákról azonban előbb be lehet kerülni az „elit" körbe. Fontos tényező az idő, ugyanis akár több év is kell a technikai, szervezeti és nyelvi felkészülésre.
Az ITD egyébként többfajta felkészítő, úgynevezett inkubációs programmal áll a vállalkozók rendelkezésére. A legrövidebb ezek közül 3 év. A szervezet honlapján találhatnak egy kilencvenoldalas, alapismereteket és gyakorlati példákat kínáló, úgynevezett Beszállítói kézikönyvet, amely jó alap lehet az induláshoz. A Mercedes gyár 2500 fős, mérnökökből és magasan kvalifikált szakmunkásokból álló alkalmazottait (nem is beszélve a közvetlen beszállítók emberigényéről és a magyar kkv-k foglalkoztatottjairól) folyamatosan képezik majd szeptembertől, három-négy éven át.
Kecskeméten például tűkön ülve várják a németek igényeit, ugyanis az új tanévben szeretnék elindítani a speciális szakképző osztályokat. Hogy Magyarország miképpen lesz képes kitermelni ezt a munkaerőt néhány év alatt, az még kérdéses, különösen annak fényében, hogy jelenleg is hiány van ezekből a szakmákból. Vezető kormányzati és ITD-s körökben többször is elhangzott, hogy a Daimler az infrastruktúra fejlettsége mellett a jó mérnök-szakmunkás munkaerő és képzés miatt döntött végül Magyarország mellett. Azt azonban már most lehet látni, hogy néhány száz mérnököt Németországból hoznak majd, mert Kecskeméten német ügynökök lakások százait keresik, és az önkormányzat is több száz család elhelyezésében gondolkodik.
Ahhoz, hogy minél több magyar munkavállaló és cég dolgozhasson a Mercedes autókon – és ne az olcsó román és török alkatrészeket és dolgozókat hozzák be az országba –, fontos időben és hatékonyan felkészülniük a magyar vállalkozóknak.
Tavasszal látott a hír napvilágot, miszerint Kecskeméten Mercedes gyár épül. Ebben feltehetően közrejátszik az is, hogy az autókban (és még inkább a drágább kategóriákban) egyre nagyobb teret hódít az elektronika, amelyben hazánkban a fejlesztéstől a gyártásig minden megtalálható.Kedvezőtlen fordulat a pénzügyi válság, amely a gyártásra világszerte kihat, ugyanakkor föllélegezhetünk, a Daimler&Crysler nem gondolta meg magát.
Kategória:
Cikk archívum
Legfrissebbek a szerzőtől: Gruber László
- 3D-s élmény okostelefonokon és tábla-PC-ken
- Személyre szabott doboznyomtatást kínál a Xerox
- Felhő-alkalmazások - az IT felsőbb osztályba léphet
- A Fujitsu PRIMERGY RX300 S5 a virtualizált környezetek legjobban teljesítő kétfoglalatos, nyolcmagos rendszere
- A Sharp négy új, professzionális monitort mutatott be az ISE 2010 kiállításon
Rendezvények / Kiállítások
Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény
Elektronet nyomtatott kiadás
Legfrissebb lapszámunk kapható az újságárusoknál, vagy előfizethető honlapunkon, itt!
Legolvasottabb cikkeink
-
Bel Stewart-MagJack csatlakozók
-
Érintésvédelmi műszerek képességei
-
Egyedi és szériamozgatási és -ellenőrzési rendszerek a folyamatok automatizálásához
-
Amerikai tudományos elismerését a Kálmán-szűrő megalkotójának
-
Valódi és biztonságos alternatíva a boltokból kivont izzólámpákra
-
2022-re 4 nm-es gyártástechnológiát céloz meg az Intel
-
Skype: messze több, mint egy VoIP-telefon
-
A Szilícium-völgy válasza a globális válságra
-
A pendrájv sem csodaszer!
-
National Instruments