FőoldalArchívumKonica Minolta Kft. - CHS Hungary Kft. együttműködés
2008. szeptember 02., kedd ::

Konica Minolta Kft. - CHS Hungary Kft. együttműködés

A szerződés aláírása
Nem szokványos bejelentés tanúi lehettünk július 10-én a Konica Minolta és a CHS közös rendezésében. Magyarországon egyedülálló „egy-disztribúciós rendszert” vezet be a Konica Minolta. A 2008. július 1-jén aláírt szerződés értelmében a Konica Minolta nyomtatókat a jövőben kizárólag a CHS Hungary Kft. és kereskedelmi partnerei forgalmazzák


A gyártók általában a versenyhelyzetet preferálják, feltételezve, hogy más-más disztribútor a piac különböző szegmenseiben igyekszik a forgalmat növelni. Ennek fokozására, franchise-szerződések révén segítik közvetlen gyártói támogatással növelni a cég súlyát. Ez az üzleti modell főként az alkatrészek területén egyeduralkodó, hiszen a mérnökök konstrukciós munkája határtalan variációban valósul meg. Az irodatechnika felhasználói tevékenysége azonban ennél sokkal egyszerűbb, így a sokdisztribúciós rendszer hátrányai (azaz a közvetlen technikai-üzleti támogatás) előtérbe kerülhetnek. Ezen változtat most a japán óriáscég, a Konica Minolta, 2008. július 1-jétől bizonyos termékcsoportjait a CHS Hungary, Magyarország legnagyobb IT disztribútora forgalmazza a hazai piacon. A disztribúciós szerződés a Konica Minolta belépőszintű (low-end kategóriájú) lézernyomtatóira és a fekete-fehér, fénymásológép-alapú kisirodai multifunkciós berendezéseire (1. szegmens), valamint az ezekhez tartozó kiegészítők kizárólagos forgalmazására vonatkozik.

A lézernyomtatók piacán a Konica Minolta eddig több kisebb disztribútorral szolgálta ki a magyar piacot. A most megkötött szerződés lényege, hogy egy kiemelt, kizárólagos forgalmazói jogokkal felruházott disztribútor sokkal nagyobb hangsúllyal foglalkozik a Konica Minolta említett termékcsoportjaival. A japán cég magyarországi képviselete erre a feladatra – a hazai piacon betöltött súlya miatt – a CHS Hungary Kft.-t választotta stratégiai partneréül. Az új, kizárólagos forgalmazói szerződést Roman Tihelka, a Konica Minolta Kft. ügyvezető igazgatója jelentette be.
Az egydisztribúciós rendszer előnye, hogy az eddig megosztott forgalom és értékesítési árbevétel kizárólag egy kiválasztott forgalmazó kezében összpontosul. Ezzel a Konica Minolta mint gyártó sokkal jobb pozíciót foglal el a beszállítók között, valamint a forgalmazó is sokkal inkább érdekelt a szerződött termékek hatékonyabb értékesítésében. Stratégiai cél, hogy a Konica Minolta a legnagyobb magyarországi IT-disztribútor, a CHS tíz legfontosabb gyártói beszállítójává váljon.

Image Image
Borbás László, a Konica Minolta Kft. indirekt értékesítési vezetője
Borbás László, a Konica Minolta Magyarország indirekt értékesítési vezetője szerint: „Egy ilyen partneri viszonyban sokkal szorosabb az együttműködés a gyártó és a disztribútor között. A Konica Minolta és a CHS most aláírt szerződése jó lehetőség arra, hogy nagyobb piaci részesedést érjünk el a hazai piacon, hiszen a felek kölcsönösen érdekeltek a termékeink sikerében, az értékesítési árbevétel és a forgalom növelésében.”
Az üzleti modell valódi kizárólagosságot biztosít a nagykereskedő számára; 2008. július 1-jétől a Konica Minolta belépőszintű és kisirodai MFP (1. szegmens) termékeit csak a CHS-nél lehet megvásárolni. A kizárólagos jogkörben átadott termékkategóriában nem akármilyen eszközök vannak: a bizhub 163-as belépőszintű A/3 fénymásológép-alapú kisirodai MFP például, amely a maga kategóriájában piacvezető volt a 2007-es esztendőben Magyarországon. A partneri viszony fontosságát jelzi az is, hogy a CHS-ben két dedikált termékmenedzser foglalkozik kizárólag a Konica Minolta termékekkel a jövőben. A szerződés előnyeit a CHS részéről Diószeghy Zoltán ügyvezető igazgató méltatta.
A CHS által forgalmazott termékek támogatását és a szervizét továbbra is a Konica Minolta Magyarország látja el, így a végfelhasználó semmilyen változást nem tapasztal, kivéve egyet: a jövőben sokkal több Konica Minolta nyomtatóval találkozhat a piacon.

Image Image
Roman Tihelka, a Konica Minolta Kft. ügyvezető igazgatója
Mit kell tudnunk a Konica Minolta cégről és termékeiről, mert Magyarországon többnyire a fényképezőgépeiről volt híres a márkanév?
A Konica Minolta Business Technologies, Inc. a világ egyik vezető irodatechnikai gépeket és megoldásokat fejlesztő, gyártó és forgalmazó nagyvállalata.
A japán cég világszerte több mint 21 ezer főt foglalkoztat, árbevétele a 2006/2007 pénzügyi évben elérte a 4,4 Mrd eurót.
A Konica Minolta üzleti kompetenciája az optikai technológiák területén megszerzett kutatási, fejlesztési és gyártási tapasztalatából ered. 2006 óta, a fotoüzletágból történt kivonulás után, a cég szinte minden erőforrását már az irodatechnikai termékek és a digitális nyomdai rendszerek fejlesztésére fordítja. Napjainkra a nagyvállalat termékei és megoldásai a digitális képalkotás összes területén jelen vannak. Kiemelt területnek számít a színes nyomtatás, a dokumentumkezelés és a különböző, irodai környezetben alkalmazható rendszerek fejlesztése, valamint a lézernyomtatók (fekete-fehér és színes), MFP (multifunkciós) készülékek és digitális nyomdai berendezések gyártása és forgalmazása.
A Konica Minolta színes MFP termékeivel európai viszonylatban piacvezetőnek számít, ugyanakkor a japán márkával az utóbbi években már az ipari nyomtatás különböző területein is találkozhatunk.
A nagyvállalat kiemelten fontosnak tartja a termékei szoftveres támogatását is, mind a dokumentummenedzsment, mind az eszközintegráció és egyéb irodai alkalmazások terén, amelyek segítségével a mindennapi készülékhasználat hatékonyabbá, költségkímélővé és környezetbaráttá tehető. Ugyanakkor a Konica Minolta nem csak gyártja és forgalmazza termékeit, hanem nagy hangsúlyt fektet az értékesítés utáni ügyfélkezelésre és -támogatásra is. Számos olyan tanácsadói programot kínál üzleti partnereinek és felhasználóinak, amelyekkel a dokumentumok előállítása olcsóbb és hatékonyabb lesz.
A Konica Minolta termékei és megoldásai – köszönhetően az állandó kutatásnak és fejlesztésnek – a legmagasabb technikai színvonalat képviselik a piacon. A Konica Minolta, mint globális nagyvállalat, élen jár a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem területein is; környezetünk megóvása már a tervezés stádiumában fontos tényező, és ez a termékéletciklus minden fázisában elsődleges szempont is marad. Az alapanyagok kiválasztását, a gyártási folyamatokat, az energiafelhasználást, a vállalat környezetre gyakorolt hatását szigorú szempontok alapján felügyelik; az anyagok újrahasznosítását, a hulladékok kezelését pedig az RoHS Direktíva alapján végzik. A Konica Minolta termékei a környezetvédelmi szempontból európai viszonylatban igen szigorú és élenjáró Németországban kiérdemelték a „Blue Angel” kitüntetést is, de az „Energy Star” kék logója már régebben bizonyítja a cég környezettudatos hozzáállásának elismerését.

Kovács Péter

Az Elektronet magazin főszerkesztője...

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény