Az OTP Fórum Program, olyan fejlesztéseket fog össze, amelyeknél már a tervezési szakaszban interakció valósul meg. Ezeknél a projekteknél a lakossági igények, elvárások tehát már a kezdetektől meghatározzák a fejlesztési irányokat. "Az OTP Bank eddig is fontosnak tartotta, hogy folyamatosan lépést tartson a piaci változásokkal, valamint, hogy szolgáltatásai és innovatív fejlesztései az ügyfelek maximális elégedettségét szolgálják. Éppen ezért már a szolgáltatások korai fejlesztési fázisában kikérjük ügyfeleink véleményét, mely alapján még időben tudjuk a valós ügyféligényekre fókuszáltan irányítani a fejlesztéseinket." - hangsúlyozta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
Az OTP Fórum Program első, ebben a szellemben megvalósuló fejlesztése a magyar bankpiacon minden tekintetben újdonságnak számít: iPhone-ról is elérhetővé válnak bizonyos banki szolgáltatások, illetve a bankolást könnyítő praktikus információk. "Több kutatás is bebizonyította, hogy a magyar piacon folyamatosan növekszik az úgynevezett okostelefonok felhasználóinak száma. Magyarország vezető bankjaként ezt, a fogyasztói szokásban érzékelhető változást figyelembe kellett vennünk. A magyar pénzintézetek közül elsőként, olyan szolgáltatás kifejlesztésére törekedtünk, amely egyszerre veszi figyelembe az iPhone adta egyedi technikai lehetőségeket, a helyváltoztatás szabadságát és az ügyfelek igényét az azonnali információk gyors és kényelmes elérésére." - indokolta az új fejlesztések szükségességét Forrai Péter, az OTP Elektronikus Banki Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Mivel a magyar bankpiacon ez az első iPhone-ra szabott alkalmazás, az OTP Bank a fejlesztéshez kapcsolódóan - az OTP Fórum Program keretében kutatást végzett az okostelefonok használóinak körében. A készüléket használók egyes, egyszerűséget és egyediséget erősítő igényei bekerültek a fejlesztések közé, a biztonsági, illetve adatkezelési szabályok keretei között. "A fejlesztési folyamatba bevont felhasználók olyan igényeket is megfogalmaztak, amelyek megvalósításának informatikai vagy pénzpiaci szabályozási akadályai voltak. A megkérdezettek többségének elvárásait azonban részben vagy teljesen ki tudtuk elégíteni. Több fejlesztési kör van még előttünk. Például az iPhone felhasználók számára elérhető funkciókat az egyre növekvő számú Android operációs rendszerrel rendelkező okostelefon felhasználók számára is elérhetővé kívánjuk tenni" - mondta Forrai Péter. A további iPhone fejlesztésekhez az ügyfelek preferenciái mellett a bank szeretné megismerni a jövő műszaki szakembereinek véleményét is. Az OTP Fórum Program keretében ezért az OTP Bank a Budapesti Műszaki Egyetemmel közösen pályázatot hirdet az Informatikai kar hallgatói számára, akiktől a jövőbeni fejlesztések során megvalósítható ötletek, innovatív elképzelések érkezhetnek.
Különösen preferált szolgáltatások a kutatás során megkérdezett okostelefon felhasználók részéről, melyeket az OTP Bank első körben kifejlesztett:
- OTP hírek
- Bankfiók és ATM kereső
- Árfolyam kalkulátor, pénzváltó
- Ügyintézés
További, az OTP Fórum Programmal, illetve az iPhone fejlesztéssel kapcsolatos információkért, kérjük, látogasson el a www.otpbank.hu/otpforum oldalra. Október végétől az oldalon bárki véleményt alkothat az iPhone fejlesztésekről: a feltöltött leírások, illetve a személyes tapasztalataik alapján szavazhatnak a honlap látogatói a leghasznosabb, legértékesebb fejlesztésekre.