A kétéves projekt első évében azt vizsgálják a kutatók, hogy milyen energiatároló rendszereket érdemes fejleszteni légi járművek főhajtásai számára: az elsődleges cél egy minél könnyebb, biztonságos, a repülési céloknak megfelelő, és egyúttal egyszerűen gyártható rendszer létrehozása. Ezt követően a második évben az elért eredményekre építve a Siemens mérnökei kifejlesztenek egy újfajta energiatároló rendszert. A kutatás-fejlesztési projekttel járó többletfeladatok miatt a Siemens Zrt. 7 új kutatói munkahely létrehozását tervezi. A kutatás-fejlesztési feladatatok eredményei és az új rendszer egyaránt jelentős újdonságtartalommal fognak rendelkezni, amelyekhez várhatóan több szabadalmi bejelentés is kapcsolódik majd.
A pályázati projekt végére a Siemens valós környezetben még nem tesztelt új energiatároló rendszert hoz létre, azonban a jövőbeli tervek között szerepel egy sorozatgyártásra érett rendszer fejlesztése is, magyar partnerek bevonásával.
Az így elért eredmények lendületet adhatnak az elektromos légi járművek fejlesztésének, a kutatási eredményekre számos jövőbeli fejlesztés támaszkodhat. A szűken vett iparági hasznosulás mellett ezen eredmények a légügyi hatóságok számára is jelentős értéket képviselhetnek, valamint idővel más területeken – így például az autóiparban – is hasznosulhatnak. Az új fejlesztések nagyban hozzájárulhatnak a környezetkímélő elektromos meghajtású légi járművek elterjedéséhez. A légi járművek elektromos hajtására, valamint azok energiatároló rendszereire vonatkozó fejlesztéseivel gyakorlatilag új piacot teremt a Siemens, így a kutatás-fejlesztési munka eredményei iránt jelentős piaci igény várható.
A Siemens számára a környezetbarát, energia hatékony repülés kiemelkedő fontosságú, a vállalat célja, hogy szerepet játsszon a jövő elektromos repülőinek és hibrid hajtásrendszerrel szerelt utasszállítóinak létrehozásában. A jövőbeli fejlesztések iránya a kisebb gépektől az egyre nagyobbak felé fog haladni. A hazai fejlesztések első mérföldköve a teljesen elektromos eFusion repülőgép, amelyet a szakma 2016. április 20-án, az AERO 2016 nemzetközi repülős szakmai kiállításon ismerhetett meg. Az oktató és alap műrepülésre, valamint vészhelyzeti képzésre egyaránt alkalmas gép hivatalos magyarországi bemutatójára 2016. szeptember 28-án került sor.