A puszta számok is jelzik, hogy miért a CES az év legfontosabb technológiai eseménye: a szervezők több mint 3.800 kiállítót és 165.000 elemzőt, iparági szakembert, befektetőt, illetve újságírót várnak január 5-8 között Las Vegas-ba. A több mint 220 ezer négyzetméternyi kiállítási területen megrendezett tech show-n rengeteg nagyvállalat, illetve startup mutatja be legújabb fejlesztéseit.
Számos, a technológia jelenét és jövőjét meghatározó multinacionális óriáscég képviselői szintén a CES-en rántják le a leplet az év meghatározó trendjeiről, többek között a Ford, a Nissan, az NVIDIA, vagy az Under Armour vezérigazgatói is vitaindító előadást tartanak.
Az amerikaiak önvezető autóra váltanának
Az önvezető járművek területe robbanásszerűen fejlődik, így a téma a CES-en is központi helyet foglal el. Az eseményen a világ legnagyobb autógyárai is részt vesznek, az önvezető technológia külön, több ezer négyzetméteres kiállítóteret kap. Itt olyan cégek mutatják majd be legfrissebb innovációikat, mint a General Motors, vagy a Tesla egyik legfőbb kihívójának számító Faraday Future.
A téma fontosságát az is jelzi, hogy a CES-t szervező CTA (Amerikai Fogyasztói Technológiai Szövetség) a közelmúltban reprezentatív kutatást végzett az amerikai autótulajdonosok körében. Ennek eredménye azt mutatja, hogy az autóvezetők közel kétharmada lecserélné járművét önvezető gépkocsira. A felmérésben résztvevők leginkább a balesetek számának – és ezzel a biztosítási díjak – drasztikus csökkenését, illetve a testi fogyatékkal élők mobilitási lehetőségeinek kiszélesítését várják a technológia elterjedéséről.
Három magyar startup is bemutatkozhat
Ebben a pezsgő nemzetközi környezetben a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programja keretében három magyar korai fázisú vállalkozás is bemutatkozhat. A seregszemlén idén rekordszámú, összesen 600 startup állít majd ki a világ minden tájáról. A CES az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet az innovatív kezdő cégekre, a színvonalat jól mutatja, hogy a rendezvényen résztvevő startupok 2012 óta összesen 1 milliárd dollárnyi befektetést gyűjtöttek össze.
Óriási lehetőség ez tehát a magyar cégeknek is a nemzetközi tapasztalatszerzése, illetve üzleti kapcsolatépítésre. Idén januárban szintén a Kereskedőház jóvoltából vett részt a magyar Brewie a Las Vegas-i óriásrendezvényen, ahol összesen közel 15 millió forint (50.000 dollár) értékben kötöttek előértékesítési megállapodásokat automata házi sörfőző készülékükre.
A hazai startupok 2016. november 25-ig az www.innotradeprogram.hu oldalon keresztül jelentkezhetnek. A szakmai zsűri által kiválasztott három résztvevő cég számára a program a belépőjegyet és a kiállítási helyet biztosítja.
A CES-en az önvezető autók és korai fázisú vállalkozások mellett többek között a mesterséges intelligencia, a virtuális valóság, a sport technológia illetve a videojátékok kapnak még kiemelt figyelmet.