A fiatalok önjáró, azaz önmagukat vezetni képes járműveket alkottak, ráadásul fúrógépből kellett önindítót, fűnyíróból pedig hibridhajtást készíteniük. A beépített alkatrészek és hétköznapi szerszámok mind a Bosch fejlesztései, amelyeket a csapatok kreatívan használtak fel.
A csapatok ötletesen és professzionálisan valósították meg gokartjaikban a modern autók jövőbe mutató funkcionalitását. A Bosch rendezvénysorozata elérte a fő célját: felhívta a figyelmet a mérnökszakma és a gyakorlatorientált képzés fontosságára, arra, hogy miért jó mérnöknek lenni. „Kreativitás és szaktudás, intelligencia és bátorság találkozott a Go-Kart, Go-Bosch! mérnökverseny végső viadalán, ahol mindenki nyert. A diákok megtapasztalták, milyen nyomás alatt gondolkodni, milyen alkotni, milyen teljesíteni és milyen csapatban dolgozni. Mi pedig megtanultunk sok új nevet, akikkel majd együtt szeretnénk dolgozni, megismertünk sok új ötletet, amelyeket igyekszünk hasznosítani. Gratulálok a győzteseknek és gratulálok minden résztvevőnek!” – mondta el Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
Igazi versenyélmény
Senki ne gondolja ugyanakkor, hogy a verseny pusztán a mérnöki, műszaki teljesítményről szólt. A rendezvényre ellátogató közönség nemcsak a jövő technológiai bravúrjaiból kapott ízelítőt, hanem igazi versenyélményben is része volt. Ezt a gyorsulási versenyek, a parkolási és navigációs gyakorlatok, valamint a mért idejű körök biztosították. Winkler Róbert és Bazsó Gábor, a Totalcar fenegyerekei vezényelték le a Bosch gokartok végső viadalát, ahol április 23-án egy fesztiválhangulatú rendezvényen három kategóriában is bajnokot avattak. Mindhárom kategóriában szabadon lehetett nevezni, egy csapat akár mindháromban is indulhatott.
Hatékony gokart kategória
Az autógyártók fejlesztési részlegei az elmúlt években nagy sebességre kapcsoltak az alternatív hajtást illetően, szem előtt tartva a hatékonyságot és a hosszú távú teljesítményt. A hatékony gokart kategóriában olyan gokartot kellett építeni, amelyet hibrid hajtómű hozott mozgásba, valamint fel kellett szerelni a járműveket fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel. Ebbe a kategóriába mind a tíz csapat benevezett, közülük a budapesti Safety Kart csapat vitte el a pálmát. A pontozást gyorsulási- és bérgokartverseny döntötte el.
Intelligens gokart kategória
A legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereket felvonultató gokartok képesek automatikusan parkolni, valamint a betanított útvonalon végighaladva beparkolni a kijelölt parkolóhelyre. A diákok két további vezetéstámogató rendszert építettek be: a sávtartást mint komfort funkciót és az automatikus vészfékezést mint biztonsági funkciót. A két rendszer összekapcsolásával adaptív sebességtartó automatikát hoztak létre, amelynek segítségével a gokart beállított sebességgel, megadott távolságot tart az előtte haladó járműtől, miközben a saját sávját is tartja. Mind a tíz csapat benevezett az intelligens gokart kategóriába, amelyben az első helyezést a kecskeméti GAMFkart érte el. A pontozásba párhuzamos és merőleges parkolás, otthoni környezetben parkolás, vészfékezés, sávtartás és automatikus távtartás számított bele.
Önjáró gokart kategória
Az autonóm közlekedés vízióját kelti életre a harmadik kategória, amely ráépül az előbbi kategóriára. Itt nemcsak automatikusan navigálnak el a gokartok a megadott úti célhoz, hanem saját szenzorjaikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével bizonyos forgalmi szituációkban önjárók. A tízből hét csapat nevezett az önjáró gokart kategóriába: a GAMFkart, a FORZA NYF KART, a ME-KART, a Safety Kart, a Pannon-Racing, Sopianae Motorsport PTE és a G.B.G. Team. Közülük a királykategóriát a miskolci ME-KART csapat nyerte meg. A pontozásba a lámpa- és tábla felismerés, az ultrahang navigáció és a GPS navigáció számított bele.
Az idei Go-kart, Go-Bosch! verseny összesített eredményei alapján az idei szezon abszolút győztese és ezzel megőrizte tavalyi helyét a Miskolci Egyetem ME-KART együttese.