A végső kihívás során három kategóriában mérkőznek meg a felsőoktatási intézmények összeszokott csapatai. A hatékony gokart kategóriában hibrid hajtóművel, fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel ellátott járművek indulnak. Az intelligens gokart kategóriában nevezett csapatok gokartjainak képesnek kell lenniük automatikusan parkolni, illetve egy betanított útvonalon végighaladva beállni a kijelölt parkolóhelyre. Ezek az okos gokartok automatikusan tartják a kijelölt sávot és maguktól vészfékeznek, ha akadállyal találkoznak. De ez mind nem elég, a két említett vezetősegéd összekapcsolásával adaptív sebességtartó automatikával is fel kell őket szerelni, így a gokart beállított sebességgel állandó távolságot tart az előtte haladó járműtől, miközben a saját sávját tartja. Erre épül a csúcskategória, az önjáró gokartok kategóriája, amely komoly feladatok elé állította a versenyzőket. A járművek nemcsak automatikusan navigálnak el a célhoz, hanem önjáróan teljesítenek adott forgalmi feladatokat szenzoraikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével.
„A csapatoknak a modern autók jövőbe mutató funkcionalitását kell minél ötletesebben és profibban megvalósítania a gokartjukban. A Bosch fontosnak érzi, hogy vonzóvá tegye a fiatalok számára a mérnöki pályát. A Go-Kart, Go-Bosch! rendezvény kreatív programja élettel tölti meg a szakmát. Szeretik a diákok és szeretjük mi is. Kiderül, melyik felsőoktatási intézmény hallgatói a legfelkészültebbek, a legkitartóbbak és a legtechnikásabbak.” – mondta el Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője. A rendezvénysorozat fő célja a mérnök szakma és a gyakorlatias képzés népszerűsítése, felhívja a figyelmet arra, hogy miért jó mérnöknek lenni.
Hibrid és önjáró
A versenyhez a Bosch csapatonként egy-egy gokartot adott, illetve alkatrészeket, amelyeket kötelezően be kellett eddig építeni: egy önindítót és két – akkumulátoros fűnyíróban használt – elektromotort. Ezekkel és a gokart gyári benzinmotorjának kombinálásával kellett hibrid hajtást megvalósítaniuk. Egy akkumulátoros fúrógép beépítésével pedig önindítót kellett tervezni és építeni, ami alkalmas a gokart benzinmotorjának beindításához. Radarok és kamerák segítségével automatikus vészfékezés, sávtartás, valamint adaptív sebességtartó automatika funkciókkal látták el gokartjaikat a csapatok. A Bosch a szakmai felkészítésben is segít. A versenyzők innovatív megoldásaikkal önjáró gokartokat hoztak létre.
Mérnökök játéktere
A végső kihívásban nyolc hazai felsőoktatási intézmény tíz csapata méri össze a tudását (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – BME Gokart Team; Kecskeméti Főiskola – GAMFkart; Miskolci Egyetem – ME-KART; Nyíregyházi Egyetem – FORZA NYF KART; Óbudai Egyetem – G-OE-KART; Óbudai Egyetem – Safety Kart; Pannon Egyetem – Pannon-Racing; Pécsi Tudományegyetem – Sopianae Motorsport; Szent István Egyetem – G.B.G. Team; Szent István Egyetem – SZIe-Kart). A verseny izgalmai mellett a szórakozás is szerepet kap, lesz gokartozás, driftelés, technikai alapú szabadulós csapatjáték, az érdeklődők betekinthetnek a Bosch kulisszái mögé, ahol kiderül, mit rejt egy csúcstechnológiás munkahely. A rendezvény április 23-án, 9 órakor kezdődik és ingyenesen látogatható.