A nyolc országban több mint 13 ezer főt foglalkoztató ZFLS személyautókhoz és haszongépjárművekhez fejleszt, gyárt és értékesít kormányrendszereket szerte a világon, 2013-ban 4,1 milliárd euró árbevételt ért el. Az összesen 20 telephellyel rendelkező vállalat a világ legfontosabb gépjármű-ipari piacain van jelen. Európa, az USA és Kína mellett a ZFLS Indiában, Brazíliában és Malajziában is folytat termelőtevékenységet. A tranzakció az antitröszt hatóságok jóváhagyásától függ. A megállapodás értelmében a vételárat nem fogják nyilvánosságra hozni.
„A ZFLS teljes felvásárlásával a Bosch tovább növeli azt a képességét, hogy aktív módon alakíthassa a mobilitás jövőjét. A vállalat a növekedési területnek számító elektromos szervokormányzás egyik technológiai vezetője, és pontosan ez a technológia az alapja az automatizált vezetésnek, a hatékonyabb járműveknek és az elektromos autóknak" – szögezte le Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke.
Már ma is a korszerű, hatékony üzemanyag-felhasználást biztosító elektromos szervokormány-rendszerek adják a ZFLS teljes bevételének mintegy 60 százalékát. A hatékony kormányrendszerek sikerének egyik oka az üzemanyag-fogyasztás csökkentése: egy kétliteres motorral felszerelt közepes méretű jármű például száz kilométerenként akár 0,8 liter üzemanyag megtakarítására is képes lehet. Ennek következtében pedig kilométerenként akár 14 grammal is csökkenhet a CO2-kibocsátás. Emellett az elektromos szervokormányzás az autókba szerelt számos vezető-támogató rendszernek is alapvető eleme. A sávtartó asszisztens például ennek segítségével tudja az autót automatikusan az adott sávban tartani. A start-stop szabadonfutó funkció esetén pedig – ami a motor leállítását jelenti szabadonfutás közben – az elektromos támogatás gondoskodik a kormányzási tulajdonságok változatlanságáról.
Folyamatos növekedés
„A ZFLS 1999 óta dinamikusan növekszik, a ZF és a Bosch közötti kiváló együttműködés eredményeképpen sikeresen fejlődött. Szeretném őszintén megköszönni a ZFLS valamennyi munkatársának az évek során tanúsított kemény munkáját és elkötelezettségét" – mondta Dr. Stefan Sommer, a ZF Friedrichshafen AG elnök-vezérigazgatója. „Hogy továbbra is megfelelhessünk a minden korábbinál dinamikusabb üzleti környezet követelményeinek, a Bosch és a ZF a ZFLS tulajdonosi szerkezetének megváltoztatása mellett döntött." A ZFLS sikerét nem csupán a cég által piacra dobott innovációk száma jelenti. „A siker a munkatársakon is múlik, akik odafigyelnek a minőségre, töretlen elkötelezettséget mutatnak és azonosulni tudnak a termékekkel – mindezek döntő fontosságú sikertényezők a ZF Lenksysteme esetében" – nyilatkozta Wolf-Henning Scheider, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja és a gépjárműipari cégcsoport szóvivője. „Azzal, hogy a Bosch lesz az anyavállalatunk, egy olyan megbízható partnert kapunk, amellyel sikerrel haladhatunk tovább a technológiai innováció és a gazdasági növekedés útján" – nyilatkozta Dr. Marcus Parche, a ZFLS igazgatótanácsának elnökhelyettese.
Innováción alapuló vállalkozás
A ZFLS munkatársai közül összesen mintegy 1400 fő – vagyis több mint 10 százalék – dolgozik fejlesztési területen és 2013-ban a cég 238 millió eurót fordított kutatás-fejlesztésre. Megalapítása óta a ZFLS 750 szabadalmat nyújtott be. A K+F tevékenységek közül az egyik központi területet az alkatrészek hálózatba integrálása jelenti specifikus szoftverek segítségével. Az anyacégei által gyártott alkatrészeket felhasználva például a ZFLS egy olyan, tömegtermelésre kész okostelefonos megoldást fejlesztett ki, amellyel megoldható az utánfutóval közlekedő autók járdaszegély melletti manőverezése.
Az ázsiai piacokra szánt kompakt, helyi fejlesztésű, különösen költséghatékony elektromos szervokormány-rendszer azt mutatja, hogy a cég nem csupán a prémium szegmens számára kínál megoldásokat. Ez azt jelenti, hogy az olcsóbb kisautókat vezető vásárlóknak is lehetősége nyílik a ZFLS termékek által kínált nagyobb hatékonyság kiaknázására.
A piaci igények széles skálájának kielégítését lehetővé tevő pozíció
„Innovációs erejének és piaci jelenlétének köszönhetően – főleg Ázsiában és Észak-Amerikában – a ZFLS kihasználhatja az erősebb gazdaságok növekedésében rejlő lehetőségeket" – mondta Scheider. „A ZFLS esetében különösen jellemző a szoros ügyfélkapcsolat. Legyen szó akár egyedi alkatrészek, akár teljes rendszerek szállításáról, a ZFLS az egész világon elismert partnere az autógyártóknak, gyártó telephelyeit pedig mindenütt vevőinek közelébe telepíti." A nemzetközi jelenlét erősítésére vonatkozó stratégiájának részeként a ZFLS az utóbbi időben főleg Észak-Amerikában és Ázsiában végez beruházásokat.