Reinitz Zoltán, az AVL ügyvezető igazgatója szerint minden elismerés, tisztelet és támogatás megilleti a szervezőket a világszínvonalú verseny megrendezéséért. A csapatok tagjait a diplomájuk átvétele után rögtön a mély vízbe lehet dobni munkába állásukkor, hiszen az autók és részegységeik fejlesztési ideje alatt minden olyan fontos személyes tulajdonságot és naprakész szakmai ismeretet elsajátítottak. A diákok komplett projekteken dolgoznak, ahol minden keretbe – idő, költség, stb. – bele kell férni. Kétirányú az együttműködés a fejlesztések ideje alatt is, hiszen a fiatalok megoldásokat találhatnak a szponzor cégeknél a felmerülő problémákra, a cégek pedig új szemléletmódokat, ötleteket kaphatnak a diákoktól.
Dr. Ábrahám László, az NI Hungary ügyvezető igazgatója elmondta, hogy cégük külföldön már évek óta nagy sikerrel támogatja eszközökkel és képzésekkel a csapatokat, idén először szállnak be a magyar csapatok szponzorációjába. A vállalat szponzorációs tevékenysége keretében NI Mérés és Irányítás Díjjal ismeri el a mérésautomatizálási technológiát leghatékonyabban felhasználó, leginkább innovatív mérnöki teljesítményt. A díjat a verseny során nyújtott teljesítmény alapján ítélik oda, és a győztes csapatot FS Fejlesztői Készlettel (CompactRIO rendszer, LabVIEW szoftver, képzési anyagok) jutalmazzák.
Az augusztus 21-24-én megrendezett verseny a járműipar népszerű találkozóhelyévé vált: nemzetközi autóipari cégek, kutatóintézetek, felsőoktatási intézmények vezetői, szakemberei összesen hét szakmai rendezvényt tartanak itt. Külön autóbuszokkal érkeznek hazai és szomszédos országok egyetemeinek hallgatói a rendezvényre, ahol a szponzorcégek bemutatják vonzó utánpótlás- és munkaerőprogramjaikat is.
A versenyző csapatok a világ minden pontjáról érkező, a felsőoktatásban tanuló diákokból állnak. Nemcsak mérnökhallgatók vesznek részt a versenyben, hanem más tudományterületek hallgatói is, mivel a feladat összetettségéből adódóan más szakismeretekre is szükség van. A mérnöktudományok mellett fontos szerepet kap a közgazdaságtan, a marketing és a gazdasági jog is, így a csapatok is e területekről érkező hallgatókból állnak össze.
A statikus versenyszámok után a második két nap, azaz augusztus 23-24-én lesznek a látványos dinamikus versenyszámok, amikor a gönyűi kikötő betonján mérik össze tudásukat a formula autók. Érdekessége a magyar futamnak, hogy egy kategóriában, egymás ellen indulnak a hagyományos, belsőégésű, és az elektromos motorral felszerelt járművek. A dinamikus versenyszámok csúcsa az úgynevezett endurance futam, amelyben az 1 kilométeres versenypályán 22 kilométert kell megtenniük a versenyzőknek, és a tüzelőanyag–takarékosságot, az időt és az állóképességet vizsgálják.
A rendezvényen a fő szponzorok saját pavilonokban mutatják be utánpótlás, tréning-ösztöndíj és egyéb programjaikat, valamint látványos, játékos vetélkedőket rendeznek. Több szakmai rendezvény is erősíti a járműipari találkozóhely jelleget. Itt találkoznak a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és valamennyi megyei kamara ipari kollégiumainak vezető képviselői, akik az innováció szerepe a hazai kis- és középvállalkozásban témakörben tartanak tanácskozást. Itt is részt vesznek a kormányzat képviselői, csakúgy, mint a járműipari növekedési térségek (Kecskemét, Miskolc, Győr) szakmai találkozóján, ahol azt vitatják meg: milyen módon tudnak az egyetemek, főiskolák és a helyi önkormányzatok lökést adni az egyes térségek fejlődésének.
Újdonságként a versenyen lesz a világpremierje a győri Széchenyi István Egyetemen kifejlesztett formula student motornak.
A versenyző csapatok számára külön szakmai előadásokat tartanak a szponzorok képviselői: az Audi, a Continental, az AVL és a National Instruments hazai és külföldi szakemberei. Nemzetközi benchmarking találkozón cserélik ki tapasztalataikat a járműipari cégek HR és PR vezetői, valamint megvitatják azt is, milyen módon tudnák jobban támogatni műszakilag az egyetemisták, főiskolások autóépítő tevékenységét. Ezekbe a konzultációkba bekapcsolódik a többi szponzorcég is, így a Knorr-Bremse, a Trigon vagy épp a világ legnagyobb autóvisszapillantótükör-gyártója, a mosonmagyaróvári SMR szakemberei.
Az idei, ötödik Formula Student Hungary bekerült Győr kiemelt programjai közé, a város önkormányzata is belépett a támogatók közé, s az augusztusi rendezvényen népszerűsíti a 2017-es Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált is.
A rendezők – ugyancsak a várossal összefogva – külön turisztikai csomagokat állítottak össze diákok és felnőttek részére, mely a szálláson és az FSH-n kívül tartalmazza a városi rendezvényeket, így az akkor zajló bornapokat és a külföldről is nagy érdeklődéssel várt augusztus 23-i esti nyárzáró koncertet: Tom Jones szabadtéri show-műsorát.
Az egyetemisták, főiskolások, középiskolások és családjuk – a rendezvény hu.fshungary.hu honlapján történő regisztrációval – ingyenesen tekinthetik meg az egyik legkülönlegesebb és legizgalmasabb nyári szakmai programot, a Formula Student Hungary 2014. évi versenyét.