"A hagyományos telefonvonalakkal szemben, a VoIP egy rugalmas és költséghatékony megoldás, amelyhez nem kellenek bonyolult technikai eszközök. Teljes mértékben úgy működik, mint egy vezetékes telefonhálózat, a különbség csak annyi, hogy a hang nem analóg vonalon, hanem digitális formában kerül továbbításra" - mondta Strelisky Ádám, az ACE Telecom ügyvezetője.
Amikor egy vállalat a költségei racionalizálása mellett dönt, minden egyes beérkező számlát megvizsgál, olyan tételek után kutatva, amelyek helyettesíthetők olcsóbb, alternatív megoldásokkal. Tipikusan ilyen számla a vezetékes telefoné is. Ha egy vállalat VoIP technológiára vált, akár 40 százalékkal is csökkenhetnek a telefonos kommunikáció költségei, attól függően, hogy mennyire korszerű a leváltani kívánt tarifacsomag. Az internet alapú hívásoknál a szolgáltató nem számol fel kapcsolási díjat, a havi előfizetési díj lebeszélhető és a számlázás lényegesen kedvezőbb feltételekkel, másodperc alapon történik. Ez nemzetközi hívások esetében jelentős megtakarítást jelent. A vállalat méretétől függően, az IP technológiára történő átállás egyszeri beruházási költséggel jár, amely azonban a tapasztalatok szerint, 3-6 hónapon belül megtérül. A VoIP technológia mindemellett egyszerűen, rövid idő alatt telepíthető, amelyhez csupán egy helyi, IP alapú hálózat és a hangtovábbítást biztosító eszköz szükséges.
A VoIP minőségét az internetkapcsolat sebessége határozza meg. Már minimális, vonalankénti 64 Kibit/s le- és feltöltési sebesség mellett is elmondható, hogy az IP alapú telefon hangminősége megegyezik a mobiltelefonok hangminőségével. A kifogástalan működés fenntartása érdekében, célszerű nagyobb hangforgalmak bonyolítása esetén dedikált sávszélességet kérni a szolgáltatótól. Az internet alapú telekommunikáció amellett, hogy folyamatosan fejlődik, könnyen integrálható más kommunikációs eszközökkel, emiatt akár video-beszélgetésekre is alkalmas. A VoIP is képes mindarra, amire a vezetékes telefonvonalak, vagyis többek között hívástovábbításra, hívóazonosításra és automatikus újrahívásra is. Emellett, azonban vannak olyan területei is a szolgáltatásnak, amelyekre a megrendelés előtt nagyobb figyelmet kell fordítani. Fax készülékek, vagy POS terminálok működtetése esetén érdemes a szolgáltató előzetes véleményét kikérni a technológia alkalmazhatóságáról.
"A VoIP egy rugalmas technológia, amely bármikor bővíthető, és a hozzá kapcsolódó eszközök nagyon egyszerűen átköltöztethetők egy új irodába. Azt tapasztaljuk, hogy az érdeklődés egyre nagyobb az internet alapú kommunikációs eszközök iránt. Az ACE Telecom ezt a technológiát, a VoiceNet szolgáltatás keretében, cégmérettől függetlenül ajánlja. A VoIP kiépítéséhez egy előzetes konzultációt biztosítunk, melynek keretében meghatározzuk az elérhető legnagyobb megtakarítást a távközlési költségek terén. Ezt követően, az ügyfél igényeit szem előtt tartva, egy vállalatra szabott árajánlatot és megtérülési kalkulációt készítünk. Egyéni igények alapján, természetesen lehetőség van arra is, hogy a technológia egy már meglévő telefon alközponthoz kapcsolódjon. A VoIP továbbá, kiváló megoldás egy magas rendelkezésre állású telefonszolgáltatás létrehozásához, a már meglévő ISDN vagy analóg vonalak kiegészítőjeként is." - tette hozzá Strelisky Ádám.