FőoldalRendszerintegrátorA világon először repült két elektromos gép kötelékben
2017. szeptember 28., csütörtök ::

A világon először repült két elektromos gép kötelékben

A Magnus eFusion egy alsószárnyas, kétüléses repülőgép, mely a Siemens SP45-ös könnyű és ultrakönnyű sportrepülők kategóriájára optimalizált hajtásrendszerével már több mint 180 órát repült. A második ilyen gép elkészültével lehetőség nyílt az egyedülálló kötelékrepülésre

Magnus eFusion

Az eFusion egy alsószárnyas, kétüléses repülőgép. A magyarországi Magnus Aircraft Zrt. tervezte és gyártotta az eFusion repülőgép vázát, a Siemens pedig kutatás-fejlesztési tevékenységének eredményeként létrehozott hozzá egy könnyű és ultrakönnyű sportrepülők kategóriájára optimalizált hajtásrendszert - beleértve az akkumulátoros energiatároló rendszert is. Az eFusion alap műrepülő tulajdonságokkal rendelkezik és alkalmas pilótaoktatási célokra is.

Siemens hajtásrendszerrel az elektromos repülésért

2050-re Európa légi közlekedésének a kétezres évek adataihoz képest 75 százalékkal kell csökkentenie széndioxid-kibocsátását, annak ellenére, hogy ezen időszak alatt várhatóan megduplázódik a légi forgalom.

A célok továbbá a zajszennyezés 65 százalékos, illetve a nitrogén-oxid kibocsátás 90 százalékos csökkentését is tartalmazzák. Konvencionális technológiákkal, illetve zöld üzemanyagokkal ezek az ambiciózus célkitűzések valószínűleg nem érhetők el.

A kihívások legyőzésének érdekében a Siemens hibrid-elektromos hajtásrendszerek kutatásfejlesztésével foglalkozik. A vállalat több partnerrel is szorosan együttműködik annak érdekében, hogy a megalkotott prototípus hajtásrendszereket valós körülmények között repülőgépekben is lehessen tesztelni.

Siemens SP45 elnevezésű elektromos hajtásrendszer

Az SP45 hajtásrendszer az eFusion repülőgépben több mint 180 órányi repülési teszt alatt bizonyított. A repülésekhez szükséges energiát a Siemens akkumulátoros rendszere biztosította. A kompakt és megbízható kialakítás egyszerű kezelhetőséget és alacsony karbantartási igényt eredményez, valamint emissziómentes működést tesz lehetővé.

A Magnus nemrég egy második repülőgépet is felszerelt az SP45 elektromos hajtásrendszerrel. Ezáltal még több tesztelési lehetőség nyílik az új hajtásrendszer vizsgálataira, amely ismételten bizonyítja, hogy a Siemens megbízható partner az elektromos repülőgép-fejlesztés területén.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény