Magnus eFusion
Az eFusion egy alsószárnyas, kétüléses repülőgép. A magyarországi Magnus Aircraft Zrt. tervezte és gyártotta az eFusion repülőgép vázát, a Siemens pedig kutatás-fejlesztési tevékenységének eredményeként létrehozott hozzá egy könnyű és ultrakönnyű sportrepülők kategóriájára optimalizált hajtásrendszert - beleértve az akkumulátoros energiatároló rendszert is. Az eFusion alap műrepülő tulajdonságokkal rendelkezik és alkalmas pilótaoktatási célokra is.
Siemens hajtásrendszerrel az elektromos repülésért
2050-re Európa légi közlekedésének a kétezres évek adataihoz képest 75 százalékkal kell csökkentenie széndioxid-kibocsátását, annak ellenére, hogy ezen időszak alatt várhatóan megduplázódik a légi forgalom.
A célok továbbá a zajszennyezés 65 százalékos, illetve a nitrogén-oxid kibocsátás 90 százalékos csökkentését is tartalmazzák. Konvencionális technológiákkal, illetve zöld üzemanyagokkal ezek az ambiciózus célkitűzések valószínűleg nem érhetők el.
A kihívások legyőzésének érdekében a Siemens hibrid-elektromos hajtásrendszerek kutatásfejlesztésével foglalkozik. A vállalat több partnerrel is szorosan együttműködik annak érdekében, hogy a megalkotott prototípus hajtásrendszereket valós körülmények között repülőgépekben is lehessen tesztelni.
Siemens SP45 elnevezésű elektromos hajtásrendszer
Az SP45 hajtásrendszer az eFusion repülőgépben több mint 180 órányi repülési teszt alatt bizonyított. A repülésekhez szükséges energiát a Siemens akkumulátoros rendszere biztosította. A kompakt és megbízható kialakítás egyszerű kezelhetőséget és alacsony karbantartási igényt eredményez, valamint emissziómentes működést tesz lehetővé.
A Magnus nemrég egy második repülőgépet is felszerelt az SP45 elektromos hajtásrendszerrel. Ezáltal még több tesztelési lehetőség nyílik az új hajtásrendszer vizsgálataira, amely ismételten bizonyítja, hogy a Siemens megbízható partner az elektromos repülőgép-fejlesztés területén.