A távmérő rendszerek folyamatosan gyűjtik a mozdonyok állapotára vonatkozó adatokat. Ezeknek az adatoknak a felhasználásával a Siemens Mobilitási Adatszolgáltató Központjának szakértői a DB Cargo munkatársaival közösen kifejlesztik a szükséges alkalmazásokat és adatelemző modelleket. Használni fogják a Siemens Railigent platformjának analitikai modelljeit is; ez a platform kapcsolódik a MindSphere nevű Dolgok Internete (IoT) operációs rendszerhez. A digitalizált adatok elemzése révén a kialakuló hibák és működési zavarok már egy korai fázisban azonosíthatók, így a mozdony tényleges állapota alapján rugalmasabban tervezhetők a karbantartó műhelyekben elvégzendő feladatok. A cél a lokomotívok rendelkezésre állásának és gazdaságosságának az optimalizálása.
"Flottánk digitalizációjával főként egy dologra helyezzük a hangsúlyt: az ügyfeleink számára nyújtott szolgáltatás minőségének további javítására, valamint a mozdonyok értékláncának optimalizálására. Már közel 1000 darab, "TechLOK" rendszerrel felszerelt mozdony üzemel a nemzetközi forgalomban. A Siemensszel létesített újabb együttműködés aláírásával fokozzuk a cél elérése érdekében tett erőfeszítéseinket" - jelentette ki Dr. Jürgen Wilder, a DB Cargo vezérigazgatója.
"A Deutsche Bahn-nal kialakított hosszú távú partneri viszony stratégiailag fontos számunkra. Az adatelemzés és a járműspecifikus szaktudás összekapcsolásával támogatjuk a Deutsche Bahn digitalizációs programját, és elősegítjük az általuk kitűzött cél, a száz százalékos rendelkezésre állás elérését" - mondta Johannes Emmelheinz, a Siemens vasúti szolgáltatások üzletágának vezérigazgatója.