Ezt az eredményt az úgynevezett "1 wattos technológia" üzembe helyezése tette lehetővé, amelyet a Siemens először az április 5. és 8. között, Amszterdamban rendezett Intertraffic 2016 kiállításon mutatott be. Az első kísérleti projektek már folyamatban vannak az olaszországi Bolzanóban és Németország déli részén, a Stuttgarthoz közel fekvő Bietigheim-Bissingenben.
Racionalizálás a közlekedési rendszerek területén: a Siemens mérnökeinek sikerült egy-két wattra csökkenteni egy forgalmi jelzőlámpa energiafogyasztását. Ez az "1 wattos technológia" által lehetővé tett eredmény képessé tette a Siemenst a piac forradalmi átalakítására és a szabványos 230 V feszültségű LED technológia energia-hatékonyságának akár 85 százalékkal történő növelésére.
Az egy wattos technológia digitális LED meghajtó modulokat használ. Így a jelzőlámpa egységekben nem lesz szükség terhelő-ellenállások és kapcsolóelemek alkalmazására, amelyek eddig a legtöbb energiát fogyasztották. Az izzólámpák időnkénti 60 wattos fogyasztásával összehasonlítva az egyes forgalmi jelzőlámpák működéséhez szükséges elektromos energia akár egy-két wattra csökkenthető. Ugyanakkor a rendkívül kis energiafogyasztású, legkorszerűbb LED-ek teljes fényerősséget biztosítanak. Az energia költségek mellett az 1 wattos jelzőlámpa egységek a szervizelési kiadásokat is csökkentik. Az optikai megjelenítő készülékek (monitorok) folyamatosan ellenőrzik a LED-ek állapotát. Elképzelhető, hogy a jövőben lehetővé válik annak előrejelzése, mikor hibásodnak meg az egyes egységek, így megvalósítható a jelzőlámpa egységek megelőző karbantartása. A Siemens a világ legelső olyan gyártója, amely nemcsak a feszültséget és az áramot, hanem a LED jelzőlámpa egységek fényerősségét is figyeli. Ezzel a többrétegű megfigyelési koncepcióval az 1 wattos forgalmi jelzőlámpa a közúti forgalom legmagasabb biztonsági szintjét valósítja meg (SIL 3).
Az 1 wattos technológia alkalmazása révén egy Berlinhez hasonló nagyváros évente mintegy 2.000 tonnával tudja csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást és 500.000 eurót takaríthat meg az energiaköltségeken. Az ilyen hatékony forgalmi jelzőlámpák használata nélkül egy Berlinhez hasonló nagyvárosban minden évben körülbelül 2.000 lombhullató fát kellene ültetni ahhoz, hogy kompenzálják az egyébként bekövetkező szén-dioxid kibocsátás hatását. Mivel egy forgalmi jelzőlámpa jellemző élettartama több mint tíz év, 20.000 lombhullató fát tartalmazó erdő ültetése lenne szükséges egy hagyományos jelzőlámpákkal felszerelt útkereszteződés károsanyag-kibocsátásának ellensúlyozása érdekében. Az olyan városokban, ahol még most is nagy számban használnak izzószálas égőket LED-ek helyett, jelentősen nagyobbak az energiaköltségekkel és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos potenciális megtakarítások. Újonnan telepített, 1 wattos technológiát alkalmazó forgalmi jelzőlámpák használatával egy tipikus kereszteződésben a beruházás kevesebb, mint öt év alatt megtérül.